Ishavskraft ga bort konsertopplevelse til barn

Ishavskraft ga bort konsertopplevelse til barn

Å høre om barn som aldri drar i bursdager fordi de ikke har råd til gave eller som ikke har muligheten til å delta på fritidsaktiviteter, gjør at vi får lyst til å hjelpe.

I Parkgata har Kirkens Bymisjon sitt lokale. Her blir Sten Willy Andreassen og Thomas Heggstad fra Ishavskraft varmt tatt imot av én av bymisjonens ansatte, Jenny Sjånes Johansen. Over en kaffe forteller hun åpent om familier som får støtte fra bymisjonen. – Foreldre syns det er tungt at barna deres ikke får gjort de samme tingene som vennene deres får.

«De har ikke muligheten til å dra på kino eller drive på med fritidsaktiviteter, slik som vennene og klassekameratene deres har», forteller Jenny.

Ett av Kirkens Bymisjons satsingsarbeid, «iLAG», går ut på å skape gode opplevelser for familier og barn, ved å dempe effekten av sosial ulikhet. Det innebærer å gi barn og unge muligheten til å delta i fritidsaktiviteter og dra på utflukter, sammen med venner og familie, som de i utgangspunktet ikke ville hatt mulighet til. Vi falt pladask for bymisjonens formål og ønsket å støtte opp om dette.

Sten Willy og Thomas fra Ishavskraft på besøk hos bymisjonen i Parkgata.

Like etter returnerte Sten Willy og Thomas med 10 konsertbilletter til Marcus og Martinus-konserten. – Vi ønsker å donere vekk billettene til barn og unge slik at de, på lik linje med sine klassekamerater og venner, får være med på å skape gode opplevelser og minner, sier Thomas.

Opplevelse for livet

Før konserten samlet de spente og forventningsfulle barna seg med sine foresatte, hos bymisjonen. Her varmet de opp til konserten med pizza og dans. – Pizzaen gikk ned på høykant. Mens de voksne pustet litt ut, varmet barna opp med dans og dansekonkurranse, kunne Jenny fortelle. – For de fleste barna var dette den første konsertopplevelsen i livet, forteller hun videre. Konserten ble en flott opplevelse og alle barna koste seg!

«Tusen takk for at du tenkte på oss og la opp til et skikkelig opplegg som gjør at vi følte oss heldige», var én av tilbakemeldingene fra barna.

Det stod ikke på sang- og danseglede når Marcus & Martinus ble spilt av hos bymisjonen før konserten.

Lokal bedrift som ønsker å gi tilbake

Ishavskraft er en lokal bedrift, som ønsker å gi tilbake til samfunnet og våre kunder. Etter vi mottok et tips om Kirkens Bymisjon og deres arbeid, ønsket vi å bli bedre kjent med dem. – Etter møtet med organisasjonen ble vi veldig inspirert av den jobben de gjør, sier Sten Willy i Ishavskraft. – Vi ønsker å rette fokus mot de viktige og meningsfulle tingene de utretter, sier han videre. Bymisjonen er avhengig av støtte fra næringslivet og privatpersoner for å kunne fortsette sitt gode arbeid, og Ishavskraft er glad for å kunne bidra.