Verdens eneste Svanemerkede dusjvegger

Verdens eneste Svanemerkede dusjvegger

Ingen annen dusjprodusent har lagt seg under lupen og lykkes med å leve opp til kravene fra verdens tøffeste miljømerking Svanen. Materialene som vi på INR lager våre dusjvegger ikommer direkte fra naturen, et miljø som for tiden er utsatt og som behøver all støtte den kan få. Derfor er vi veldig glade for merkingen som vitner om at dusjveggen er holdbar, og en dag kan gjenvinnes slik at den på nytt kan bli en del av naturen.

Ettersom Svanens miljøkrav er tøffe er det bare et fåtall som oppfyller dem. Kravene innskjerpes i tillegg hvert fjerde år. ”Dette hadde vi i tankene da vi et par år senere redesignet og rekonstruerte hele LINC-dusjserien vår. Delvis fordi vi alltid har stilt høye krav til oss selv når det kommer til kvalitet, og delvis fordi mange av våre kunder har høye krav til holdbarhet”, sier Product Manager Kristian Olsson. ”I 2008 var vi stolte over å ha verdens første og eneste Svanemerkede dusjvegg – LINC Josephine. Fra 2014 er alle modellene i hele LINC-serien Svanelisensiert.”

For deg som kunde gir miljømerkede dusjvegger følgende fire fordeler:

1. LANG HOLDBARHET

I vår testlab har vi testet at en typisk dusjvegg i glass med vårt LINC hev/senk hengsle i aluminium kan åpnes og lukkes minst 100 000 ganger uten nevneverdig slitasje. Det tilsvarer minst 30 år daglig dusjing av en familie på fem personer. Vi gir 15 års garanti på alle våre dusjvegger som vi produserer på vår fabrikk i Malmø. Det tilsvarer livslengden for et gjennomsnittlig baderom i Norden.

2. GJENNVINNINGSBAR

En LINC-dusjvegg er konstruert slik at den enkelt kan gjenvinnes. Aluminium, glass og eventuelle detaljer som lister eller håndtak/grep kan lett separeres og gjenvinnes i separate containere for respektive råmateriale.

3. MILJØTILPASSET MATERIALE

Et annet viktig poeng er at mengden helse- og miljøfarlige stoffer er redusert til et minimum i det Svanemerkede produktet. Det kan f. eks. handle om å unngå farlige kjemikaler i overflatebehandlingen av aluminiumsprofilene eller mykgjørende emner i plastlisten eller påføring av organiske emner for bedre avrivning av glassoverflaten.

4. LAVT ENERGIFORBRUK

Dessuten må energiforbruket i selve produksjonen være lav, og det stilles til og med krav til at mesteparten av energien skal komme fra fornybare energikilder, hvilket vi også oppfyller.

Les mer på: www.inr-as.no

For mer informasjon, vennligst kontakt:Petter Kvernstrøm. Adm. dir. INR Norge AS, Tel. 33 33 02 00, mail petter.kvernstrom@inr-as.no

INR Norge AS

Adresse: Ollebukta 4, 3126 Tønsberg, NO-3117 Tønsberg