INR om baderomstrendene 2021: Tre stiler som via himmel og jord fører oss hjem til Norden

Pressemelding -

Hvis kjøkkenet er hjemmets hjerte, så er baderommet lungene. En oase for avkobling og harmoni der vi kan puste ut og bare være – alene og fri med tankene våre. Det som peker seg ut i årets baderomstrender er akkurat dette, men også at stilen og følelsen i huset og i omgivelsene rundt får større rom. I år blir det tydeligere enn noensinne at naturen er til låns og at det er vi som skal tilpasse oss miljøet – ikke omvendt.

- Før vi kaster oss inn i et baderomsprosjekt, stiller vi oss spørsmål som hvilken stil på innredningen som passer akkurat dette baderommet, i akkurat dette huset og på akkurat dette geografiske stedet. Lengselen etter det nordiske har nok aldri vært større, sier Maria Palm, Nordic Marketing Manager.

Klimaspørsmålet blir derfor ekstra viktig. Å velge bærekraftige materialer og spørre seg «Hva er egentlig nødvendig?» utmerker baderomstrendene 2021. Trendspanerne på INR spår hovedsakelig tre trender for nordiske baderom i 2021 og kaller dem Nordic Elements, Nordic Identity og Nordic Tranquility – alle med sitt unike særpreg og tilpasset nordiske baderom.

- Vi ser egentlig to hovedretninger. Den ene med inspirasjon hentet fra den nordiske naturen – den jordnære trenden Nordic Elements, respektive Nordic Tranquility som går mot grønt og blått. Den andre retningen, som vi kaller Nordic Identity, har mye av det svarte og maskuline i seg, som vi også har sett mye av de senere årene. Her står hvert individuelt element i fokus og følelsen skal være dramatisk.

Den 1. februar slipper INR sin nye katalog og her ser vi flere spennende produktnyheter som passer godt til baderomstrendene. I tillegg til en stor forandring i dusjsortimentet ser vi nye tilvalg til baderomsmøblene i serien GRAND. Henrik Gustavsson, Nordic Product Manager, sier:

- Interessen for benkeplater i spennende og bærekraftige materialer har eksplodert de siste årene. I løpet av kort tid introduserer vi tre vakre benkeplater i kvartskompositt til vår mest populære møbelserie, GRAND. De kombinerer det nordiske med påvirkning fra kontinentet og matcher kommende baderomstrender veldig godt.

Les mer om baderomstrendene på inr.no/baderomstrender

For mer informasjon kontakt:

Petter Kvernstrøm, Daglig leder, petter.kvernstrom@inr.no

Elisabeth Melsom Olsen, Kunde- og markedskonsulent, elisabeth.m.olsen@inr.no