Hyundai KONA Electric. Foto: Hyundai Motor Norway

Hyundai relanserer rekordlav rente - nye KONA Electric fås igjen til 0,01%

• Hyundai Motor Norway relanserer i dag tidenes rente på nye KONA Electric. Etter fantastisk respons på kampanjen før sommeren, tilbys kundene igjen kampanjerente på utrolige 0,01%
  • KONA Electric er en av Norges mest solgte biler i 2024, og med gunstige priser og ny ekstremt lav rente er den tilgjengelig for enda flere norske kunder
  • Tilbudet gjelder lagerbiler i Premium eller N Line utstyrsnivå, som byr på mengder med teknologi og utstyr

Hyundai Motor Norway senker i dag igjen renten på finansiering av KONA Electric til ekstremt lave 0,01%.

Nye KONA Electric ble lansert høsten 2023, og har siden den gang rukket å bli en salgssuksess for Hyundai i Norge. Så langt i 2024 er KONA Electric en av de mest solgte bilene i landet.

- KONA Electric er en veldig viktig modell for oss, og er en av spydspissene i vår elektriske modellportefølje. Bilen produseres dessuten i Tsjekkia, og vi er stolte av å kunne tilby en avansert og attraktiv elbil som er bygget i Europa for europeiske kunder, sier kommunikasjonsdirektør Øyvind L. Knudsen i Hyundai Motor Norway, og fortsetter:

- Salget av KONA Electric har vært høyt i mange år, og den er vår desidert mest solgte bil i Norge i 2024. Det viser at kundene setter pris på det gode ryktet KONA Electric har opparbeidet seg siden den først ble lansert i 2018, og ikke minst at svært mange kunder har satt stor pris på den oppdaterte modellen som ble lansert på tampen av fjoråret.

Fra i dag får man nye KONA Electric i Premium eller N Line utstyrsnivå med ekstremt lave 0,01% kampanjerente på både lån og leasing.

- Kunderesponsen på 0,01% rente var overveldende da vi lanserte den rekordlave renten vår like etter påske, og svært mange kunder sikret seg en KONA Electric på vårparten. Vi ønsker selvfølgelig å lytte til kundene våre, og dermed relanserer vi nå dette ekstremt lave rentenivået, sier Knudsen i Hyundai Motor Norway.

Større og mer avansert

KONA Electric har vært en storselger for Hyundai Motor helt siden lanseringen i 2018, og det ruller nå 25 000 KONA Electric på norske veier. Den nye modellen som kom på markedet sent i 2023 har allerede rukket å bli en svært populær bil, takket være egenskaper som større plass og langt mer utstyr til en gunstig pris.

Nye KONA Electric leverer blant annet klasseledende elektrisk rekkevidde, med kombinert WLTP på inntil 514 kilometer. Bilen har en rekke smarte funksjoner og kvaliteter, som frunk, V2L både innvendig og utvendig, avansert head-up display, enpedalskjøring med i-PEDAL, smart regenerering og e-Active lyddesign.

Foto: Hyundai Motor Norway

Helt nye KONA Electric har også en rekke smarte og avanserte kjøreassistentsystemer med Hyundai SmartSense. Dette inkluderer nivå 2-autonomi gjennom HDA 2, kollisjonsunngåelse (FCA), blindsonemonitor (BVM) og førerstatusovervåkning (DSM). Bilen kan også fås med smart fjernstyrt parkeringsassistent (RSPA), som lar sjåføren fjernstyre bilen inn og ut av parkeringsluker kun ved å trykke på nøkkelen. Alt dette utstyret er inkludert som standard i Premium utstyrsnvå.

Sammenlignet med forrige generasjon KONA har den nye modellen vokst kraftig. Lengden er økt med over 150 mm til 4 355 mm, mens akselavstanden er økt med 60 mm til 2 660 mm. Den nye modellen er 1 825 mm bred, og høyden har økt med 20 mm til 1 575 mm.

I bagasjerommet har man plass til hele 466 liter bagasje (VDA) og baksetene kan legges ned i 40-20-40-konfigurasjon. KONA Electric er dermed en svært praktisk bil. Å laste inn i bagasjerommet er enklere enn noen gang, takket være smart handsfree bakluke. I frunken har man ytterligere 27 liter lagringsplass.

Les mer om kampanjen her.

Tilbudet gjelder i en begrenset tidsperiode og for utvalgte lagerbiler.

Hyundai Motor Norway tilbyr innovative, moderne og driftssikre biler med høy kvalitet. Hyundai har de siste årene utviklet seg til å bli et ledende selskap på nullutslippsmobilitet, og er et av Norges mest solgte bilmerker. Hyundai har den bredeste porteføljen av elektrifiserte drivlinjer i verden.

IONIQ 6 rittbil under Arctic Race of Norway 2024. Foto: ARN/Billy Ceusters

Et vakkert nord-norsk eventyr - 130 elbiler fra Hyundai gjorde Arctic Race elektrisk

For ellevte gang er verdens nordligste sykkelritt, Arctic Race of Norway, gjennomført i vakre nord-norske omgivelser. Og nok en gang har Hyundai levert rittbilene. Med 130 elbiler var årets Arctic Race helelektrisk.
Arctic Race of Norway er det første profesjonelle etapperittet på sykkel som kun bruker elbiler som følgebiler, og har dermed satt en standard for bærekraftig gjennomføring av det s

Nye IONIQ 5, her i N Line-utgave. Foto: Hyundai Motor Company

Nye IONIQ 5 ruller ut på norske veier - denne uken ankommer bilen forhandlerne

I juli slapp Hyundai Motor Norway de norske prisene på nye IONIQ 5. Denne uken er bilen på plass hos forhandlerne.
Nye IONIQ 5 er en stor oppgradering av den populære SUVen, som siden lanseringen i 2021 har solgt svært godt på det norske markedet. Blant nyhetene er større batteripakke med rekkevidde på inntil 570 kilometer, enda smartere teknologi, en rekke nye utstyrselementer og, ikke minst,

Nye IONIQ 5, her i N Line-utgave. Foto: Hyundai Motor Company

Mer utstyr, lengre rekkevidde og lavere pris – Hyundai lanserer nye IONIQ 5 i Norge

Med enda lengre rekkevidde på inntil 570 kilometer (WLTP) er nye IONIQ 5 en skikkelig rekkeviddevinner. Med firehjulstrekk får bilen en rekkevidde på inntil 546 kilometer (WLTP). For første gang lanseres også Standard Range i Norge, med rekkevidde på hele 440 kilometer (inntil, WLTP). IONIQ 5 har fått et oppgradert design, med nye designelementer både innvendig og utvendig Bilen tilbys nå med end