Best of Belron

Best of Belron® 2024, MEO Arena

I juni tok Best of Belron® 2024 over MEO Arena i Lisboa, Portugal, i to fantastiske dager, alle fokuserte på å feire de virkelige heltene i virksomheten vår, teknikerne våre.

Høydepunktet i Belron-kalenderen, Best of Belron®, samler teknikere fra hele verden og gir dem sjansen til å vise frem sine ferdigheter og ekspertise. I år har 30 teknikere samlet seg fra 6 kontinenter for å stå i sentrum, foran nesten 1700 kolleger, kunder, leverandører, aksjonærer og presse.

Dette arrangementet er en mulighet for våre ledende teknikere til å vise stoltheten, engasjementet og motivasjonen de har for å være best i bransjen. I år har vi for første gang tre kvinnelige teknikere med i konkurransen. Vi ønsker å øke dette antallet i løpet av de neste årene.

Høydepunkter fra kundekonferansen

Å kvalifisere seg til Best of Belron® er i seg selv en stor prestasjon. Konkurrentene må vinne regionale og nasjonale konkurranser i sine hjemland før de når finalen. Under konkurransen blir hver tekniker bedømt på deres evne til å følge Belrons måte å tilpasse, inkludert hvordan man reparerer en frontrute, bytter en frontrute, bytter bak- og sideglass, samt å utføre et avansert førerassistansesystem (ADAS) rekalibrering. Alt dette under et våkent øye av et dommerpanel, som består av tekniske trenere og eksperter på sitt felt fra hele verden. Konkurransen er alltid intens, men den knytter også et fantastisk bånd av vennskap og kameratskap.

Det kan bare være én vinner; og i år ble David Chester fra Canada kåret til Best of Belron®.

George Pim fra Autoglass® UK tok andreplassen mens Andrej Zavsek fra Carglass® Slovenia kom på tredjeplass.

“ Jeg kan ikke tro det! Jeg er så stolt, spent og overveldet. Jeg har hatt fantastisk støtte fra alle tilbake i Canada, og så det er utrolig å vinne dette for dem.” David Chester

En komplett utstilling

Ved siden av konkurransen ble det holdt en kundekonferanse med hovedtaler fra ledere i industrien med fokus på store trender og utfordringer som påvirker oss i dag og de vi vil møte i morgen.

Foredragsholdere:

- Magnus Lindkvist, Trendspotter Extraordinaire
Sheryl Connelly, tidligere Chief Futurist i Ford Motor Company
- Bryan Reimer fra MIT Center for Transportation & Logistics

Disse diskuterte utfordringene som autonom kjøring står overfor, og andre eksperter fra forsikrings- og leasingbransjen dekket en rekke emner, inkludert utvikling av mobilitetsløsninger, innovasjon innen forsikring, skadefrekvens og alvorlighetsgrad, elektrifisering av kjøretøybilen xparc og selvfølgelig kunstig intelligens.

I tillegg til konkurransen og konferansen, hadde alle besøkende muligheten til å møte våre nøkkelleverandører og lære om deres virksomhet og produktutvikling. Deltakerne hadde også sjansen til å samhandle med Belron's egne tekniske spesialister i Belron-opplevelsessonene våre, og vise frem forskning, opplæring, verktøy og produkter som brukes for å vise «Belron-forskjellen» – i dag og i morgen.

Om Hurtigruta Carglass®

Som Norges ledende selskap i bransjen for reparasjon og utskifting av bilglass, har vi et nært forhold til de fleste av Norges forsikringsselskaper, slik at vi kan håndtere alt papirarbeid i forbindelse med ditt eventuelle forsikringskrav.