Sir Mo Farah med Huawei Watch 4 Pro

Velvære med stil: Huawei Watch 4 kombinerer omfattende helsefunksjoner og eSIM.

Huaweis nye Watch 4 smartklokker har selskapets mest avanserte utvalg av helsefunksjoner og eSIM-tilkoblinger. Det hele fullføres av et futuristisk stilig design og førsteklasses materialer. Salget av Watch 4-serien starter i Norge 22.juni.

Huaweis nyeste smartklokker, Watch 4 og Watch 4 Pro, utvider konseptet for hva en smartklokke kan være. Med klokker som kombinerer moderne design samt banebrytende teknologi og materialer, kan brukerne håndtere både hverdagen sin og velvære uten problemer.

"Hos Huawei forstår vi at livet noen ganger er hektisk. Watch 4-klokker er designet for å være sømløse følgesvenner for selv en travel livsstil. Enten du løper ærend eller løper et maraton, sikrer den innovative teknologien og smarte funksjonene til Watch 4-klokkene en hyggelig brukeropplevelse. Vi tror at våre nyeste smartklokker vil møte forbrukernes ulike behov og gjøre hverdagen deres enklere," sier Sofia Björnerfors, Huawei Nordic.

Hverdagshjelper og omfattende helseovervåking i en pakke

Helsefunksjonene til Huawei Watch 4-enhetsserien inkluderer for eksempel en nøyaktig EKG-funksjon, en 8-kanals optisk hjertefrekvenssensor, TruSeen™ 5.0+ hjertefrekvensmålingssystem og PPG-analyse av arytmier. Kombinasjonen av disse teknologiene muliggjør overvåking av flere faktorer som informerer hjertets helse og kan advare brukeren på forhånd om risiko.

Symptomer på tidlig forverring av lungefunksjonen oppdages vanligvis ikke, men Watch 4-klokkene møter utfordringen med den nye Respiratory Check-funksjonen. En spesiell algoritme analyserer lungenes velvære ved hjelp av for eksempel respirasjonsfrekvens, SpO2-resultater, hostelyder, samt ved hjelp av informasjon om røyking eller luftforurensning. Den nye funksjonen gir vurderinger og resultater i et brukervennlig format og genererer tilpassede råd i Huawei Health-appen.

Watch 4-klokkene har også et avansert søvnovervåkingssystem, Huawei TruSleep™ 3.0. Selskapets teknologiske løsning har blitt forsket på, utviklet og foredlet i flere år og takket være dette er den en av bransjens ledende søvnovervåkningsløsning basert på infrarødt lys. Den nyeste versjonen forbedrer sporingsnøyaktigheten og gir brukeren informasjon om varigheten, kvaliteten og strukturen til både nattesøvn og dagssøvn (søvnnivåer inkluderer lett søvn, dyp søvn, REM og våkenhet).

Informasjon om helsen din i sanntid

Watch 4 klokker tar et merkbart sprang i daglig helseovervåking ved å måle syv komponenter samtidig. I tillegg til tradisjonelle målinger som hjertefrekvens og oksygenmetning, inkluderer listen EKG, deteksjon av arteriell stivhet, stressnivå, hudtemperatur og lungefunksjon. Med funksjonene Helseblikk og Helsetrender får brukeren en lettfattelig oversikt over sine målinger og velvære. Smarte helsepåminnelser gir derimot oppdaterte forslag for å opprettholde en sunn puls og oksygenmetning i blodet, for eksempel. Påminnelsene tar også hensyn til mulige avvik i målingene, slik at det er mulig å oppdage problemer tidlig.

Med fellesskapsfunksjonene til Huawei Health-appen kan brukeren invitere familiemedlemmer eller venner til å se måleresultatene deres. Brukere kan derfor overvåke helsestatusen til sine kjære selv og motta varsler for eksempel ved fall.

Ta treningen til et nytt nivå med mer enn 100 treningsmodus

Watch 4-klokkene er utmerkede partnere for trening. Brukere kan dra nytte av mer enn 100 treningsmoduser, inkludert de mest populære sportene som løping, sykling og svømming. Profesjonelle evaluerings- og tilbakemeldingsfunksjoner bidrar til å bedre forstå treningen og dens effekter. Det er til og med en fridykkingsmodus og flere funksjoner som hjelper til med dykking, for eksempel vanntemperaturovervåking og et kompass. Watch 4-klokkene har gjennomgått tunge vanntrykkstester og er motstandsdyktige mot saltvann, temperatursvingninger og støt.

Aktivitetsringer er en enkel og effektiv motivator som hjelper brukerne med å nå sine trenings- og aktivitetsmål. Sanntidstilbakemeldinger og situasjonsvarsler oppmuntrer både til å nå og overgå dine egne mål.

En velbygd smartklokke proppfull av funksjoner

Huawei Watch 4-serien skiller seg ut fra massen av smartklokker med sitt unike design og førsteklasses materialer. Watch 4 Pro er laget av titan i romfartskvalitet og er tilgjengelig med en mørk lærreim. Watch 4 er laget av rustfritt stål og klokken kommer med en svart fluorelastomerrem som garanterer en sporty stil og er enkel å rengjøre. Begge modellene har en 1,5-tommers LTPO-skjerm (Low-Temperature Polycrystalline Oxide), støtte for fridykking opp til en dybde på 30 meter, 5 ATM vannmotstandsvurdering ved svømming og IP68-klassifisering. De tilpassede urskivene i klokkeserien er temaer rundt månen og planetene, og totalt er det over 20 000 urskiver tilgjengelig.

Smartklokkene i Watch 4-serien har også et oppdatert brukergrensesnitt, hvis bladlignende utforming gjør det enklere å surfe på informasjon og velge applikasjoner. eSIM-kompatibilitet muliggjør uavhengige samtaler og meldinger, noe som reduserer avhengigheten av en smarttelefon. Dette støttes videre av Huaweis første kartapplikasjon for klokker, Petal Maps Watch Edition, som muliggjør navigering uten telefon. Super Link-funksjonen kobler derimot klokken til telefonen og hodetelefonene gjennom samme konto, noe som gjør det enkelt å motta anrop, administrere musikk og fjernutløse kameraet gjennom klokken.

Takket være tokjerne-arkitekturen til Watch 4-klokkene, er høy ytelse og lang batterilevetid tilgjengelig for hånden. Prosessoren som brukes velges intelligent i henhold til brukssituasjonen, noe som minimerer strømforbruket uten at det går på bekostning av brukeropplevelsen. Takket være denne fleksibiliteten er batterilevetiden til Watch 4 Pro-klokkemodellen 4,5 dager ved gjennomsnittlig bruk og i standardmodus. Batterilevetiden til Watch 4-klokkemodellen er tre dager ved gjennomsnittlig bruk og i standardmodus. De som ønsker lengst mulig batterilevetid kan bytte til Ultra-long Battery Life-modus, som øker batterilevetiden til Watch 4 Pro og Watch 4 klokkemodeller til 21 og 14 dager. I strømsparingsmodus forblir brukeropplevelsen god og for eksempel sportsmodus og helseovervåking er fortsatt tilgjengelig.

Når strømmen endelig går tom, garanterer Wireless SuperCharge-funksjonen til Watch 4 rask lading. Bare 15 minutters lading gir deg en hel dags bruk.

Pris og tilgjengelighet

Huawei Watch 4 smartklokker kommer i salg i Norge torsdag 22. Juni hos Power og Komplett. Veiledende pris på Watch 4-modellen er 5199NOK og Watch 4 Pro-modellen vil ha en veiledende pris på 6290NOK.

[1] Dette produktet er ikke et medisinsk utstyr. Det er ikke ment for diagnose, forebygging, overvåking, prediksjon, prognose, behandling eller lindring av sykdom. Denne funksjonen fungerer bare når den brukes med EKG-appen. Det er ikke egnet for brukere under 18 år eller de som er diagnostisert med andre typer arytmier.

[2] Dette produktet er ikke et medisinsk utstyr. Det er ikke ment for diagnose, forebygging, overvåking, prediksjon, prognose, behandling eller lindring av sykdom. Informasjonen er kun ment til referanse. Denne funksjonen støttes ikke på iOS-enheter

[3] 20. For å motta SpO2-varsler og langsiktige endringstrender, må du aktivere kontinuerlig SpO2-måling i HUAWEI Health-appen. Produktet er ikke et medisinsk utstyr og er ikke ment for diagnose, profylakse, overvåking, prediksjon, prognose, behandling eller lindring av sykdom.

4] Data som brukes under bruk av denne appen er kun for referanser. Produktene er ikke et medisinsk produkt og det er ikke beregnet for diagnose, profylakse, overvåking, prediksjon, prognose, behandling eller lindring av sykdom.

[5] Åpne Huawei Helse-appen for å se helsetrendanalyser

[6] Denne funksjonen er deaktivert som standard, og må aktiveres manuelt. For å bruke Emergency SOS på en klokke uten mobiltilkobling, må telefonen din være innenfor Bluetooth-rekkevidde. Når den er paret med en iOS-enhet, vil ikke klokken motta uregelmessig pulsvarsler fra familiemedlemmer.

[7] Klokken må brukes sammen med en telefon som kjører Android 6.0/iOS 9.0 eller senere versjoner av operativsystemene. I tillegg må Huawei Helse-appen lastet ned. Den faktiske brukeropplevelsen kan variere basert på telefonmodell.

[8] Titan av romfartskvalitet er kun brukt på Huawei Watch 4 Pro-modellen.

[9] 11. Klokken overholder 5 ATM-klassifisert motstandsnivå under ISO 22810:2010-standarden, som indikerer at den tåler opptil 50 meter statisk vanntrykk i 10 minutter. Dette betyr ikke nødvendigvis at den er vann- motstandsdyktig i vann som er 50 meter dypt. Klokken kan brukes under grunt vannaktiviteter, som svømming i basseng eller langs kysten. Den er i samsvar med EN 13319-standarden for dykkertilbehør, og støtter fridykking maksimalt dybde på 30 m. Klokken skal ikke brukes under varme dusjer, ved varme kilder eller i badstuer (damprom), og heller ikke under plattformdykk, høytrykkspyling eller andre aktiviteter som involverer høyt vanntrykk, høye temperaturer, høye fuktighetsnivåer, eller raskt rennende vann. Den er ikke egnet for dykkedykk, tekniske dykk eller dykkeaktiviteter på dyp dypere enn 30 m. Lær- og metallstropper er ikke laget for å tåle svømming eller svette, og derfor anbefales andre stropper i slike scenarier. Husk å skylle enheten med ferskvann og tørk den etter bruk i havvann. HUAWEI WATCH 4 Pro med den mørkebrune lærremmen støtter ikke dykking. Du kan bruke en HUAWEI EasyFit-stropp i stedet når du skal dykke.
Besøk Huaweis offisielle nettside for mer informasjon om vannmotstand. Vannbestandigheten er ikke permanent, og beskyttelsen kan reduseres med daglig slitasje.

Mer informasjon rundt vannbestandighet på Huaweis klokker finner du her: https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us15851428/.

Vanntettheten er ikke permanent og kan forringes over ved brukssliteasje. Det er anbefalt å regelmessig ta klokken til et Huawei-autorisert servicesenter for sjekk og service.

For detaljer om butikker og modeller, besøk:

[10] Samsvarer med IEC 60529:2013 (nivå 6), som betyr at støv ikke skal komme inn i enheten. Enheten er støvbestandig mot støv i hverdagsmiljøer som stuer, kontorer, laboratorier, industristudioer og lagerrom. Den er ikke egnet for ekstremt støvete miljøer.

[11] Flere urskiver er tilgjengelige for nedlasting fra urskivebutikken, inkludert betalte urskiver.

[12] eSIM-samtaler bruker eSIM Eget Nummer-tjenesten eller Samme Nummer-tjenesten. Du kan få mer informasjon ang. tilgjengelighet og mulige kostnader hos din operatør. Om klokken din bruker tjenesten med eget nummer vil mobilnettverket på eSim deaktiveres når enheten er koblet sammen med en smarttelefon.
For mer informasjon om eSIM-funksjoner, besøk: https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us15810288/.

[13] Den faktiske situasjonen kan variere fra land til land og region til region. Spør din operatør om mer informasjon.

[14] Basert på HUAWEI laboratorietestresultater. Faktisk bruk kan variere avhengig av produktforskjeller, bruksvaner og miljøfaktorer.

Typisk bruk under standardmodus: fabrikkinnstillinger, 2 timers LTE-tilkoblinger per dag, 22 timers Bluetooth-tilkobling med telefon per dag, pulsovervåking aktivert, HUAWEI TruSleep™ aktivert, EKG-måling to ganger/dag, 60 minutter med app bruk per uke, 30 minutter med Bluetooth-anrop per uke, 30 minutter med Bluetooth-musikkavspilling per uke, 90 minutter med trening per uke (GPS-aktivert), meldingsvarsler aktivert (50 SMS-meldinger, 6 anrop og 3 alarmer per dag) , og skjermen slås på 200 ganger per dag.

Når AOD er aktivert i standardmodus, kan HUAWEI WATCH 4 Pro vare i opptil tre dager, og HUAWEI WATCH 4 kan vare i opptil to dager.

Når eSIM er aktivert i standardmodus, kan HUAWEI WATCH 4 Pro vare i to dager, og HUAWEI WATCH 4 kan vare i en og en halv dag. Når du jobber i standardmodus og sammenkoblet med en iPhone, kan HUAWEI WATCH 4 Pro vare i to dager, og HUAWEI WATCH 4 kan vare en og en halv dag. Hvis AOD er aktivert, kan HUAWEI WATCH 4 Pro vare en og en halv dag, og HUAWEI WATCH 4 kan vare én dag.

AOD aktivert i standardmodus: fabrikkinnstillinger, AOD aktivert, 2 timer med LTE-tilkoblinger per dag, 22 timers Bluetooth-tilkobling med en telefon per dag, pulsovervåking aktivert, HUAWEI TruSleep™ aktivert, EKG-måling to ganger/dag, 60 minutters appbruk per uke, 30 minutter med Bluetooth-anrop per uke, 30 minutter med Bluetooth-musikkavspilling per uke, 90 minutter med trening per uke (GPS-aktivert), meldingsvarsler aktivert (50 SMS-meldinger, 6 anrop og 3 alarmer per dag), og skjermen slås på 200 ganger per dag.

eSIM aktivert under standardmodus: fabrikkinnstillinger, 24 timer med LTE-tilkoblinger per dag, pulsmåling aktivert, HUAWEI TruSleep™ aktivert, EKG-måling to ganger/dag, 60 minutters appbruk per uke, 30 minutter med Bluetooth-anrop per uke , 30 minutter med Bluetooth-musikkavspilling per uke, 90 minutter med trening per uke (GPS-aktivert), meldingsvarsler aktivert (50 SMS-meldinger, 6 samtaler og 3 alarmer per dag), og skjerm som slås på 200 ganger per dag.

[15] Basert på Huaweis laboratorietestresultater. Faktisk bruk kan variere avhengig av produktforskjeller, bruksvaner og miljøfaktorer.

Typisk bruk under Ultra-long Battery Life-modus: fabrikkinnstillinger, Ultra-long Battery Life-modus aktivert, 30 minutter med Bluetooth-anrop per uke, 30-minutters musikkavspilling per uke, pulsmåling aktivert, HUAWEI TruSleep™ aktivert, stressdeteksjon aktivert, automatisk SpO2-måling aktivert, 180 minutter med trening per uke (GPS aktivert), meldingsvarsler aktivert (50 SMS-meldinger, 6 anrop og 3 alarmer per dag), og 30-minutters skjerm-på per dag.

Når AOD er aktivert i Ultra-long Battery Life-modus, kan HUAWEI WATCH 4 Pro vare opptil seks dager, og HUAWEI WATCH 4 kan vare opptil fire dager.

AOD aktivert i Ultra-long Battery Life-modus: fabrikkinnstillinger, Ultra-long Battery Life-modus aktivert, AOD aktivert, 30 minutter med Bluetooth-anrop per uke, 30-minutters musikkavspilling per uke, pulsmåling aktivert, HUAWEI TruSleep™ aktivert , stressdeteksjon aktivert, automatisk SpO2-måling aktivert, 180 minutter med trening per uke (GPS-aktivert), meldingsvarsler aktivert (50 SMS-meldinger, 6 anrop og 3 alarmer per dag), og 30-minutters skjerm-på per dag.

[16] Basert på HUAWEI laboratorietestresultater, bruk av 9 V/2 A Huawei-adapteren og den trådløse SuperChargeren som følger med klokken. Den faktiske ladetiden kan variere avhengig av miljøfaktorer.

En hel dags kraft: fabrikkinnstillinger, 2 timer med LTE-tilkoblinger per dag, 22 timers Bluetooth-tilkobling med en telefon per dag, pulsmåling aktivert, HUAWEI TruSleep™ aktivert, EKG-måling to ganger om dagen, 60 minutter med app bruk per uke, 30 minutter med Bluetooth-anrop per uke, 30 minutter med Bluetooth-musikkavspilling per uke, 90 minutter med trening per uke (GPS-aktivert), meldingsvarsler aktivert (50 SMS-meldinger, 6 anrop og 3 alarmer per dag) , og skjermen slås på 200 ganger per dag. Basert på HUAWEI laboratorietestresultater. Faktisk bruk kan variere avhengig av produktforskjeller, bruksvaner og miljøfaktorer.