´Huawei Launch Event i Dubai

Huawei viser frem bransjeledende innovasjoner i Dubai, og utvider porteføljen med smart devices

Den 7. mai, på Huaweis Innovative Product Launch i Dubai, lanserte selskapet nye produkter innen smartklokker, ørepropper, PC-er og nettbrett. Dette inkluderer blant annet helt nye HUAWEI WATCH FIT 3 og HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition, en kraftig oppgradert HUAWEI MateBook X Pro, og Huaweis første nettbrett med siste generasjon PaperMatte Display, blant annet HUAWEI MatePad 11"S.

Med de nye lanseringene bekrefter Huawei sitt lederskap i markedet for forbrukerelektronikk, og fortsetter sin dedikasjon til kontinuerlig innovasjon og å bringe den digitale verden til mennesker, familier og organisasjoner. Huawei er svært fokusert på teknologiske fremskritt for å skape mer innovative produkter, og er fortsatt forpliktet til å investere i forskning og utvikling.

– Denne produktlanseringen betyr mye for oss, ettersom det er første gang på flere år at vi har arrangert en internasjonal begivenhet av denne skalaen, og lansert så mange produkter på det internasjonale markedet på en gang, - sa William Tian, President of Huawei Consumer Business Group i Europa.

– Men i dag tilbyr vi ikke bare forbrukere nyskapende ny maskinvare; vi avduker også vår egenutviklede GoPaint-app. Vi vil også se på hva HUAWEI XMAGE har bidratt med når det kommer til fotografering gjennom teknologisk innovasjon, finpussing av produkter og ved å fremme mobilfotograferingskultur.

HUAWEI WATCH FIT 3: Den perfekte blandingen av mote, sport og teknologi

Konseptet "Fashion Forward" fanger på en fin måte essensen av Huawei wearables, og samtidig søken etter å sikre seg en plass som en sann innovatør i markedet for smarte wearables. Den splitter nye HUAWEI WATCH FIT 3 arver det klassiske firkantede designet fra tidligere FIT-modeller, mens materialene og produksjonsprosessene, interaksjonsdesignet og det utvidede utvalget av stroppfarger representerer en omfattende utjevning. Alle innovasjonene til designelementene legger opp til en sammenhengende realisering av Huaweis "Fashion Squared"-konsept. En 1,82" ekstra stor AMOLED flytende skjerm med høy oppløsning gir en bredere, mer tredimensjonal visuell opplevelse. Klokkehuset i aluminiumslegering har en elegant tekstur. Tynn, på bare 9,9 mm og veier bare 26 g, er klokkehuset HUAWEI WATCH FIT 3 er den letteste og tynneste aktøren hittil i sin serie med et mangfoldig utvalg av fargealternativer og en levende UX som integrerer den roterende kronen.

På treningsfronten har HUAWEI WATCH FIT 3 som mål å være en personlig trener rett på brukerens håndledd. Stay Fit-appen har blitt grundig oppgradert. Matdatabasen har blitt utvidet til bedre å dekke 50 forskjellige land og regioner, og en ny ernæringsanalysefunksjon er lagt til, som hjelper brukere med å finne en balanse mellom kosthold og trening, og med funksjoner som hjelper brukerne med å få en sunnere livsstil. HUAWEI WATCH FIT 3 markerer også debuten til Smart Sports-forslaget som anbefaler visse typer trening for bestemte varigheter, basert på brukerens vaner, værforhold og aktivitetsringstatus, for å oppmuntre brukere til å opprettholde sunne vaner.

Når det gjelder helsemåling, har HUAWEI WATCH FIT 3 HUAWEI TruSleep™4.0, som er omfattende forbedret i forhold til tidligere iterasjoner. TruSleep™4.0 dekker et mer komplett utvalg av fysiologiske indikatorer, søvnpoengsystemet er forbedret, og tilbyr tolkning av søvnmønster og skreddersydde råd. I tillegg lar den nye Sleep Breathing Awareness-funksjonen brukere sove med en bedre sinnsro. HUAWEI WATCH FIT 3 kommer også med HUAWEI TruSeen™ 5.5 helsemåling, med 30 % mer stabil pulsovervåking. SpO2-grensesnittet har fått en fornyelse, og en bruker kan sjekke gjeldende SpO2 på så lite som 25 sekunder.

Våg å utforske med HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition

Designet til HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition er bygget med slitesterke og elegante DLC-materialer i romfartskvalitet, og er inspirert av de innovative og estetiske prestasjonene i menneskehetens søken etter verdensrommet. Mest bemerkelsesverdig er HUAWEI WATCH 4 Pro Space Editions viktigste estetiske høydepunkt LAVAL-konseptet, inspirert av de Laval-dysen som brukes i raketter og romfartøy, som er tatt i bruk i dens nanokrystallinske keramiske ramme og eksklusive interaktive LAVAL-urskive.

Brukere vil også kunne glede seg over forbedringer av helse- og treningsfunksjoner, slik som tillegget av HUAWEI TruSeenTM 5.5+ for høyere presisjon, helsemålin samt Health Overview 2.0, en forbedret helserapportfunksjon som nå gjør tilgjengelig nye helsedata og en ny helsetrendanalysefunksjon, som lar deg teste flere grunnleggende helseindikatorer på 60 sekunder.

Populære HUAWEI WATCH GT 4-serien økes ytterligere
Samtidig kommer nyheten om at HUAWEI Watch GT 4 kommer i grønn farge. Den grønne utgaven er en del av Huaweis "Fashion Forward"-strategi for sin bærbare teknologi, med et oppgradert design og forfriskende farge for å heve brukerens stil. Utover estetikk, utnytter den banebrytende teknologi for å levere en mer personlig, vitenskapsbasert sports- og helseledelsesopplevelse.

Inspirert av den lysegrønne fargen som ofte dominerer vårens mote, har den nye Green Edition-klokkeremmen enkle, lyse gressgrønne og treaktige nyanser, som utstråler en følelse av renhet og liv. Dens unike bladtekstur er beslektet med de delikate avtrykkene som finnes på nye vårblader, og tilfører et ukonvensjonelt, men elegant preg til den generelle estetikken.

Nye HUAWEI MateBook X Pro og HUAWEI MatePad 11.5"S: Neste generasjons flaggskip for gledelig skapelse

I fjor, 12. desember, holdt Huawei et produktlanseringsarrangement i Dubai, sentrert rundt konseptet «Creation of Beauty». Dette signaliserte at Huaweis produktkonsept skiftet fra smarte kontorenheter til produkter rettet mot å hjelpe brukere med å produsere unike og vakre kreasjoner, og få frem kreativiteten i hver bruker.

Den nyeste versjonen av HUAWEI MateBook X Pro arver den teknologiske innovasjonen, det estetiske designet og den intelligente opplevelsen som er kodet dypt i DNA-et til Huawei-PCer. Tekniske gjennombrudd har gjort det mulig for Huawei å bygge en bærbar datamaskin som er både lett og kraftig. Hele enheten veier bare 980 g, og er bare 13,5 mm tykk. Det er den eneste bærbare datamaskinen med en Intel® Core™ Ultra 9 høyytelsesprosessor som veier under 1 kg.

Etter fjorårets lansering av førstegenerasjons MatePad 11.5” PaperMatte, og bransjens første fleksible OLED-skjermnettbrett, HUAWEI MatePad Pro 13.2”, har "Creation of Beauty"-konseptet nå nådd sitt høydepunkt med lanseringen av all- nye HUAWEI MatePad 11.5"S - det første produktivitetsnettbrettet med den nye generasjonen HUAWEI PaperMatte Display. Den innovative designen til HUAWEI PaperMatte Display bringer overflatereflektiviteten ned til under 2 % og eliminerer 99 % av lysinterferens, slik at i lys- opplyste innendørsmiljøer, eller til og med ute i solskinnet, kan brukere komfortabelt lese tekst eller se video, samtidig som de opprettholder et sideforhold på 3:2, en høy oppdateringsfrekvens på 144 Hz og en oppløsning på 2,8K .

Huaweis egenutviklede maleapp: Et kreativt verktøy for alle

For å bringe gleden ved å male til alle forbrukere, ga Huawei ut sin egenutviklede GoPaint-app.

Denne appen ble utviklet i fellesskap av Huawei 2012 Laboratories og andre FoU-team fra åtte felt, inkludert materialer, fysisk optikk og grafikkgjengivelse. Huawei jobbet også med toppkunst-team for å lage en app med levende og realistiske skrive- og maleeffekter. Den kommer med over 100 forskjellige virtuelle børster1 og banebrytende realistiske teksturer, som gir brukerne realistiske og naturlige lerreter å male på2. Takket være FangTian Painting Engine, støtter GoPaint et stort antall lag, lav ventetid og høy bildefrekvens for umiddelbar respons på brukerens penselstrøk. Kombinert med den kraftige ytelsen til Huawei-nettbrett, leverer GoPaint en autentisk, profesjonell, smart og brukervennlig male-app som vil appellere til både dabblers og profesjonelle kreative. Huawei vil også utstyre GoPaint med et komplett sett med opplæringsprogrammer for å hjelpe brukere med å få tak i hvert verktøy i appen. Brukere kan lære mens de går, starte enkelt og gradvis utdype kunnskapen om funksjoner på høyere nivå.

Under lanseringsarrangementet sa Huaweis William Tian, President of Huawei Consumer Business Group i Europa.

• Vi brukte tre år på forskning og utvikling av GoPaint. Ressursene vi brukte til dette ville vært nok til å utvikle et nytt nettbrett, men vi ønsket å tilby Huawei-nettbrettbrukere over hele verden en maleapp som var gratis å laste ned, i håp om at alle kan lage vakre ting.

I tillegg inkluderte den innovative produktlanseringen avdukingen av FreeBuds 6i, med forbedrede støykanselleringsmuligheter. Dubai-arrangementet viste også frem HUAWEI MateBook 14, en bærbar PC med en profesjonell 2,8K OLED-skjerm, og 41 mm HUAWEI WATCH GT 4, som nå er tilgjengelig i grønn farge.

Pris og tilgjengelighet

HUAWEI WATCH FIT 3 blir tilgjengelig i Norge frå og med 27.mai. Den kommer i fargene Black, Pink, Moon White og Grey Nylon. Pris ligger på omtrent NOK 1799 – 1949 inklusiv moms.

HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition och HUAWEI Watch GT 4, 41 mm grønn blir også tilgjengelig om kort tid. Mer informasjon kommer nærmere salgstart.

HUAWEI HUAWEI FreeBuds 6i och Huawei FreeClip beige blir tilgjengelig i Norge i midten av juni. Mer informasjon kommer nærmere salgsstart.