Gå videre til innhold
Horde og boligtjenesten hjemla.no inngår samarbeid for å tilby verdiestimat av privatbolig og fritidseiendom for Hordes brukere

Pressemelding -

Horde AS og boligtjenesten hjemla.no har inngått et samarbeid som vil gi Hordes 300.000 registrerte brukere tilgang til verdifull informasjon om deres eiendommer. Gjennom dette samarbeidet vil brukerne kunne få Hjemlas verdiestimat for både privatbolig og fritidseiendom, samt prisindeks for ulike områder. Bak hjemla.no står selskapet Boligmappa AS.

Kommersiell leder i Horde, Marcus Hiiri, uttaler: "Nesten 80 % av nordmenn eier egen bolig, og den står for en betydelig del av privatøkonomien. Med disse dataene vil vi kunne tilby brukerne våre en enda bedre oversikt over egen økonomi.

På under en uke har allerede 10.000 tatt i bruk tjenesten som gjør at man kan følge med på hvordan verdien av deres bolig endrer seg i takt med markedet.

«Mange av våre 300.000 brukere har såpass mye kredittkort og annen forbruksgjeld, at boligen kan bli en utvei for å rydde opp en gang for alle», sier Marcus Hiiri. «I tillegg vil våre brukere nå få tilgang på boliglånsforhandleren via appen vår. Det betyr gode muligheter for å alle å få bedre vilkår på sine boliglån», fortsetter Hiiri.

Samarbeidet med Boligmappa AS markerer et viktig steg i Hordes kontinuerlige arbeid med å forbedre og utvide tjenestene sine for å gi brukerne en mest mulig komplett oversikt over egen økonomi. Ved å integrere verdiestimat og prisindeks i appen, styrker Horde sin posisjon som en ledende aktør innen personlig økonomi.

Daglig leder i Boligmappa, Håvard H. von Krogh, uttaler «Hjemla har laget markedets beste verdiestimat for bolig som er tilgjengelig for privatpersoner, og vi er stolte over å kunne tilby dette til Hordes brukere for å gi disse enda bedre kontroll over egen økonomi.»

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Marcus Hiiri, CCO Horde AS

Alf Gunnar Andersen, CEO Horde AS

Håvard H. von Krogh, CEO (midlertidig) Boligmappa AS

Eirik Vigeland, Kommunikasjonsdirektør Boligmappa AS

Om Horde AS

Horde ble etablert i 2018. Selskapet tilbyr en rekke tjenester som gir forbrukere økonomisk oversikt, og bedre kontroll på usikret kreditt som forbrukslån og kredittkort. Med over 300 000 brukere har Horde posisjonert seg som en innovativ utfordrer i det norske finansmarkedet. Gjennom Horde-appen har de som mål å gjøre alle nordmenn til "sjef i egen økonomi". I 2021 startet selskapet en sammenligningstjeneste som hjelper folk å refinansiere dyr gjeld til gunstigere betingelser.

Om hjemla.no

Hjemla.no ble etablert i 2023 og tilbyr innsikt om alle norske boliger og en oversikt over det norske boligmarkedet. Tjenesten retter seg særlig mot boligeiere som vurderer å flytte på seg og som søker informasjon for å fatte økonomisk fornuftige valg rundt det som er nordmenns mest verdifulle investering, nemlig boligen. Tjenesten benyttes av 200.000 unike brukere i måneden. Bak hjemla står Boligmappa AS, som også står bak tjenesten boligmappa.no – boligens digitale servicehefte.

Alf Gunnar Andersen

Pressekontakt CEO +47 97089841