Hertz Norge ruster opp i Finnmark – Forventer sterk vekst i turisme

Hertz Norge ruster opp i Finnmark – Forventer sterk vekst i turisme

Hertz forventer storinnrykk av turister til Finnmark i sommer. Nå øker de bilflåten med 150 biler inn mot sommersesongen.

Som markedsleder innenfor bilutleie i Norge har Hertz over mange år bygget opp sin satsing i nord. Nå fortsetter de satsingen i Finnmark, hvor de blant annet ser en sterk utvikling innenfor turisme og reiseliv.

– Vi merker en økning i bestillinger inn mot sommersesongen og øker derfor bilflåten vår med 150 biler inn mot sommeren. Finnmark er en spennende region med store avstander, så leie av bil er en viktig del for å oppleve regionen på sitt vakreste, sier Eivind Thorne, operasjonell direktør i Hertz Norge.

Hertz har totalt 10 lokasjoner Finnmark, fordelt mellom Alta, Kirkenes, Vadsø, Lakselv og Hammerfest. Fra 01. april overtok Hertz Norge driften av alle lokasjoner i Finnmark fra Boreal Travel. Overgangen har foregått sømløst. Alle ansatte er med videre. I tillegg har Hertz ansatt noen nye medarbeidere for å dekke den økte etterspørselen.

Klare for turistsesongen

– Fremover vil vi rendyrke satsingen på bilutleie med sterk tilstedeværelse, økt tilgjengelighet og tett samarbeid med lokale samarbeidspartnere i Finnmark, forteller Thorne.

Med seg på laget har han tre avdelingsledere som skal lede satsingen i de ulike byene og lokasjonene

– Kunden som kommer til Alta og Hammerfest skal få god service, rene og sikre leiebiler, sier Tor Arne Thomassen avdelingsleder for Hertz Alta og Hammerfest.

I Lakselv står avdelingsleder Roy Rønning klar med leiebil til alle som ønsker det.

– Vi har nye biler klare både på flyplassen og ved lokalkontoret vårt. Vi gleder oss til en hektisk sommersesong, forteller Rønning.

Reiser du helt øst i Finnmark finner du Hertz både i Vadsø og Kirkenes, Per Boquist har mange års erfaring som avdelingsleder i Hertz.

– Vi trenger å øke bilflåten vår fremover. Det er forventet bra trafikk her i sommer. Vi er klare for å ta i mot turistene, sier Boquist.

Utvider tilbudet til hele døgnet, hele året

I tillegg til økende nordlysturisme og et voksende norsk reiseliv i nord, investerer Hertz nå tungt i å videreutvikle driften av stasjonene i byene og rundt flyplassene. Dette for å styrke dagens mobilitetstilbud om leie av bil og erstatningsbil, slik at tilbudet også i større grad kan komme innbyggere, næringsliv og offentlige aktører med midlertidig behov for bil til gode..

– Vi ønsker å endre nordmenns forhold til å eie, leie, dele og bruke bil. En forutsetning for det er å øke tilgjengeligheten på leie av bil døgnet rundt. Der innfører vi nå teknologi og digitale løsninger som muliggjør dette på stasjonene. Dermed blir det lettere for enda flere å benytte seg av tilbudet når det er behov for det, sier Thorne.