Hertz og elbil

Hertz investerer i UFODRIVE – den ledende eMobilitets-tjenesteleverandøren i Europa

Bilutleiegiganten har et mål om å være den mest digitale og å ha den største elbilflåten blant mobilitetsaktørene. Nå gjør selskapet en ny og viktig investering. Også Hertz sin kunder i Norge vil merke selskapets el-ambisjoner.

UFODRIVE er den første heldigitale og helelektriske bilutleietjenesten som styres fra en app. Den avanserte eMobility SaaS-plattformen gjør overgangen til elektriske biler raskere og enklere.

Partnerskapet bygger på Hertz' kunngjøring i oktober 2021 om at selskapet investerer i elbiler – med en forpliktelse om å tilby den største elbilutleieflåten i Nord-Amerika og å utvide sin elbilflåte globalt. Hertz forpliktet seg også til å tilby den beste leie- og ladeopplevelsen for fritids- og bedriftskunder over hele verden.

- Investering i, og samarbeidet med UFODRIVE er nok et viktig skritt for å sikre at Hertz blir en viktig del av det moderne mobilitetsøkosystemet, sier Mark Fields, midlertidige adm. direktør i Hertz. Sammen skal vi pilotere måter å gjøre det enda enklere å leie en elbil på, ved hjelp av UFODRIVE sine digitale plattformer. For kundene vil dette partnerskapet hjelpe oss med å skape den fremtidige leiebilopplevelsen som er helt digital og helelektrisk.

Etter en vellykket live-testing i 2021, har Hertz som mål å distribuere UFODRIVE sin markedsledende digitale utleie- og flåtestyringsteknologi for å forbedre sin globale elbilflåtedrift. I første omgang vil dette iverksettes hos Hertz' viktigste partnere i USA og Europa, som da vil kunne tilby en heldigital leieopplevelse, ladepunktoversikt, berøringsfri smarttelefontilgang og online kundesupport med live telematikk fra UFODRIVE's SaaS-plattform.

- Kundene forventer at vi har gode elbilalternativer, og en stadig større del av vår bilpark er elektrisk. I tillegg har vi også et mål i Norge om å bli heldigitale. Det betyr ikke at den personlige servicen forsvinner, men at kundene alltid kan velge hva som er best og mest effektivt for dem. At Hertz nå investerer i UFODRIVE, viser vår vilje og evne til å bli en ledende mobilitetsaktør over hele verden, sier Trygve Simonsen, adm. direktør for Hertz Norge.

For mer informasjon om UFODRIVE, besøk www.ufodrive.com eller Newsroom | Hertz Global Holdings, Inc.