Gå videre til innhold
Hedin Mobility Group vil i løpet av 2024 samle all forhandlervirksomhet under én felles merkevare. Med et tydelig fokus på enhetlig drift og kundeopplevelse, presenterer gruppen sin fremtid under Hedin Automotive.

Hedin Mobility Group samler forhandlervirksomheten under Hedin Automotive.

Hedin Mobility Group er en av Europas største bilaktører. Gruppens forhandlernettverk strekker seg over 12 land, med over 330 anlegg som representerer flere enn 40 bilmerker. Hittil har hvert land drevet under lokale varemerker, men fra 2024 vil all virksomhet bli forent under det enhetlige merket Hedin Automotive.

"Vi har kommet langt siden vår første bilforhandler åpnet i 1985. I dag er vi en av de største forhandlervirksomhetene i det europeiske bilmarkedet. Mens vi fortsetter å vokse, ønsker vi å gjøre det sammen; forenet under ett felles varemerke, drevet av delte verdier, en felles visjon og sterkt fokus på det som betyr mest - kundene våre," sier Anders Hedin, konsernsjef i Hedin Mobility Group.

Følgende selskaper vil i løpet av 2024 endre navn og varemerke til Hedin Automotive:

• Sverige: Hedin Bil og Bavaria
  • Norge: Bavaria
  • Finland: Bavaria
  • Storbritannia: Stephen James
  • Ungarn, Slovakia og Tsjekkia: Motor Car Group, Orientik, Hosek Motors og Autentik
  • Tyskland: Torpedo Gruppe og KW Autohaus
  • Sveits: Alpina Group og HP Schmid
  • Nederland: Janssen Kerres og Renova

Hedin Automotive er en allerede etablert varemerke i Nederland, Belgia, Finland, Sveits og Storbritannia. Forhandlere som ennå ikke har endret navn i disse markedene, vil bli integrert med eksisterende selskaper under navnet Hedin Automotive. I forbindelse med denne endringen oppdateres også logoen for Hedin Automotive for å gjenspeile den nye, samlede forhandlervirksomheten.

Implementeringen vil skje gradvis gjennom 2024, med noen variasjoner mellom land og selskaper. Målet er at endringen skal være fullført ved starten av 2025.. Merket Carstore vil fortsette å drive sammen med Hedin Automotive i alle markeder som spesialist på brukte biler.

Bavaria er ikke en tradisjonell forhandler, men en aktiv aktør som siden 1996 har jobbet for å skape det beste forhandleralternativet for kresne, bilinteresserte kunder som vil oppleve både kjøreglede og eierglede. I dag er vi, som en del av Hedin Mobility Group, en av Europas største BMW og MINI-aktører. Bavaria forhandler BMW i Stavanger, Bryne, Oslo, Gardermoen, Lillestrøm, Haugesund, Kristiansand, Arendal, Ålesund, Molde, Kristiansund, Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Skellefteå og Luleå, og MINI i Stavanger, Ålesund, Oslo, Stockholm, Uppsala, Gävle og Skellefteå. www.bavaria.no

Hedin Mobility Group er en av Europas største mobilitetsleverandører med flere enn 12 000 medarbeidere og drift i 14 land. Nettomsetningen for 2023 var på 100 milliarder svenske kroner og konsernet solgte flere enn 228 000 biler.

Hedin Mobility Group selger nye og brukte personbiler, nyttekjøretøy og lastebiler, samt leverer ettermarkedstjenester, til både privat- og bedriftskunder. Salget foregår online og via det europeiske nettverket bestående av rundt 330 egne forhandlere.

Konsernet representerer flere enn 40 merker og er også importør for Ford i Sverige og Ford F-150 i Europa; Renault, Dacia og Alpine i Sverige og Danmark; Hongqi i Sverige og Nederland; Dodge og RAM i Europa; og for INEOS Grenadier i 11 land, samt er distributør for MG i Sverige og for BYD i Sverige og Tyskland.

I tillegg omfatter konsernets virksomhet engros- og distribusjonsvirksomhet av dekk og reservedeler, bilutleieselskapet Mabi Mobility AB, privatleasingselskapet Car to Go Sweden AB, bedriftsleasingselskapet Unifleet AB og medeierskap i Pendragon PLC og iMove SOM. www.hedinmobilitygroup.com

Hedin Mobility Group er en del av Hedin Group sammen med Tuve Bygg AB og I.A. Hedin Fastighet AB. Hedin Group er også partner i Consensus Asset Management og Ripam Invest AB, som eier Marstrands Kurhotell, Kurbadhus og Societetshus. www.hedingroup.com

Pressekontakt Kultur- og kommunikasjonsdirektør +47 993 17 150

Sindre Bjerga

Pressekontakt Marketing Manager +47 464 32 567

Hedin Mobility Group er en av Europas største privateide mobilitetsleverandører med flere enn 10 000 medarbeidere og drift i 14 land.

Hedin Automotive er et heleid datterselskap av Hedin Mobility Group. Bavaria, en av Nordens største forhandlere av BMW og MINI, inngår i selskapet sammen med Hedin Automotive Sveits (BMW og MINI), Bavaria Oy i Finland (BMW og MINI), Hedin Performance Cars AB (Porsche), GS Bildeler – Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW, Koed og BNC Nordic Distribution.