Samferdselsministeren besøker Havila Kystruten

Samferdselsministeren besøker Havila Kystruten

Mandag 2. mai er samferdselsminister Jon-Ivar Nygård på besøk i Møre og Romsdal, og han tar også turen innom Havila Kystrutens hovedkontor i Fosnavåg.

Havila Kystruten vant anbudet for 4 av 11 seilinger på den klassiske kystruten mellom Bergen og Kirkenes i inneværende anbudsperiode, og skal innen utgangen av 2022 har alle fire skip i drift på strekningen. Avtalen er inngått med Samferdselsdepartementet og har en varighet på 10 år.

Mandag 2. mai kommer samferdselsminister Jon-Ivar Nygård med følge på besøk til Havila Kystrutens hovedkontor i Fosnavåg for å møte deler av ledelsen og styret til rederiet.

- Det er hyggelig at ministeren ønsker å besøke oss for å ta en prat og høre på hva vi har å si. Det viser at han er genuint opptatt av vår drift. Vi har hatt god fra departementet i perioden vi har stått i de siste ukene med utfordringer knyttet til sanksjoner av Havila Capella og det blir fint å kunne treffe Nygård personlig, sier administrerende direktør Bent Martini.

Pressen er velkommen til Havilahuset på Mjølstadneset i Fosnavåg mandag 2. mai kl. 12.45, hvor ministeren, styreleder Per Sævik og Martini vil være tilgjengelig for spørsmål.