Gyda og ny seilingsplan 15.-17.1.22

Gyda og ny seilingsplan 15.-17.1.22

Ekstremværet Gyda gjorde at Havila Capella valgte å kansellere seilingen mellom Rørvik-Bergen-Rørvik. Nordgående rute blir nå gjenopptatt slik:

Rørvik 15.01 . Avgang ca mellom kl: 01:00 - 0300

Brønnøysund 15 og 16.01 . Ankomst kl: 0700 lørdag - Avgang kl: 14:30 søndag

Sandnessjøen 16.01. Ankomst kl: 1815 - Avgang kl: 19:15

Nesna 16.01 Ankomst Kl: 2045 – Avgang kl: 2100

Ørnes 17.01 Ankomst kl: 0200 – Avgang kl: 0215

Bodø 17.01 Ankomst kl: 06:15 – Avgang på rutetid

Vi beklager ulempen det medfører for passasjerene våre, men på grunn av ekstremværet Gyda så Havila Kystruten det som uforsvarlig å krysse havstykket Folda på en sikker måte, og seilasen til Havila Capella fra Rørvik til Bergen og tilbake til Rørvik ble derfor kansellert. Avstigende passasjerer ble sendt med buss fra Rørvik til Trondheim og tok fly derifra til sine destinasjoner. Påstigende grupper på turen fra Bergen fredag 14. kommer med fly til Trondheim og buss videre til Rørvik.

Havila Capella kom til Rørvik tidlig torsdag 13. januar og ble liggende ved kai i Rørvik til natt til lørdag cirka klokka 01.00. Skipet seiler så nordover til Brønnøysund med ankomst lørdag morgen og ligger i sentrum frem til cirka klokka 20 før det går til Gårdsøya for bunkring av LNG. Avgang fra Brønnøysund er nå satt til kl 14.30 søndag. Det er tidligere enn vanlig på grunn av at der ikke er tilgjengelig kaiplass.

Det legges opp til ankomst Bodø tidlig mandag. Ny plan og detaljert plan for seilasen mellom Brønnøysund og Bodø, 15.-17. januar 2022 ser du over.