Kundesenteret til Havila Kystruten ved hovedkontoret i Fosnavåg. (Foto: Havila Kystruten)

Åpner eget kundesenter i Fosnavåg

Havila Kystruten åpnet onsdag 23. mars et splitter nytt kundesenter ved hovedkontoret i Fosnavåg.

Havila Kystruten er et rederi i oppstart og skal seile den klassiske kystruten Bergen – Kirkenes med 4 nye og miljøvennlige skip innen utgangen av 2022, i en av de største reiselivssatsingene i Norge på lang tid. Så langt har selskapet satt i drift sitt første skip, Havila Capella. Det andre skipet, Havila Castor, er planlagt å starte seilinger fra Bergen 10. mai.

Nå har selskapet åpnet sitt helt nye kundesenter, lokalisert ved hovedkontoret i Fosnavåg, med 10 nyansatte kundekonsulenter.

- Vi er veldig glade for å ha på plass vårt eget kundesenter, som skal ivareta våre gjester som skal om bord i våre flotte og nye skip. Det er også gledelig at vi legger kundesenteret lokalt her i Fosnavåg, og dermed bidrar til lokale arbeidsplasser, sier Frode Hammerseth, leder for det nye kundesenteret til Havila Kystruten.

- Dette bidrar også til tette bånd med resten av organisasjonen, og våre kundekonsulenter gleder seg til å være med på denne eventyrlige reisen med Havila Kystruten, og har vist stor motivasjon og entusiasme for å komme i gang med arbeidet.

Kundesenteret skal håndtere henvendelser fra hele verden.

- Vi har allerede sett at vi har en betydelig andel internasjonale reisende, som vil oppleve Norge med de nyeste, mest moderne og miljøvennlige skipene som seiler langs norskekysten. Når vi får flere skip i drift, ser vi at vi vil få enda flere internasjonale gjester og vårt kundesenter vil betjene norsk-, tysk- og engelskspråklige henvendelser, avslutter Hammerseth.

I første omgang vil kundesenteret til Havila Kystruten holde åpent fra kl. 09.00 til 17.00, mandag til fredag. Lengre åpningstider utover kvelden hverdager og eventuelt lørdagsåpent vil vurderes underveis som nye skip settes i drift.