Gå videre til innhold
Svetten drypper fra nesen, utmattet tar du av deg de våte sportsklærne og slår på vannet. Allerede de første dråpene på huden vasker bort anstrengelsene. Hos hansgrohe kalles denne opplevelsen 'Refresh Yourself'.

Etter sport følger en behagelig, vannbesparende dusj

Du er ferdig med løpeturen, spinningtimen eller styrketreningen, og du er sliten på en god måte når du går inn på badet. De svette sportsklærne ryker i skittentøyskurven og du slår på dusjen. Når de forfriskende vannstrålene treffer huden din, får du fornyet energi, mens svette og utmattelse vaskes bort. Dusj er en viktig del av treningen – bare spør syklistene fra det profesjonelle sykkellaget Red Bull-BORA–hansgrohe, som akkurat nå kjører Tour de France. Dette gjelder blant annet lagets nyankomne stjernerytter Primož Roglič, som vant Giro d'Italia i 2023 og samme år ble nummer tre på Vuelta a España.

Primož Roglič - Red Bull-BORA-hansgrohe

Dusj som de profesjonelle rytterne

For sykkellaget Red Bull–BORA–hansgrohe er det viktig at rytterne tar vare på de ømme musklene i en forfriskende dusj etter hver etappe. Hygieniske ritualer etter trening er avgjørende for restitusjon, men også for å rense huden for avfallsstoffene som skilles ut gjennom svette. Riktig dusj forebygger også ømme muskler og fyller kroppens tomme energilagre. Rytterne fra Red Bull–BORA–hansgrohe ønsket ikke å klare seg uten den perfekte dusjen etter en lang Tour de France-etappe. Men hvordan tar du en dusj som de profesjonelle rytterne?

Red Bull–BORA–hansgrohes teamlege Christopher Edler anbefaler: “Det er best å gi kroppen en kort pause etter trening for å redusere svetteproduksjonen og gi kroppen litt hvile. Etter en kort pause anbefales det å ta en kalddusj, som strammer opp årer og porer som har åpnet seg under sport. Det styrker bindevevet og forhindrer åreknuter.” Men en varm dusj har også en rekke fordeler. Som en tur i badstuen fremmer en varm dusj blodsirkulasjonen og setter dermed i gang fysisk restitusjon. En varm dusj bør imidlertid ikke vare for lenge, siden den tørker ut huden og ødelegger dens naturlige oljer.

Gled kroppen din med en forfriskende dusj som også sparer vann

For Tour de France-rytterne bør dusjen etter trening spesielt friske opp kroppen og stimulere til restitusjon, slik at de er klare og godt uthvilte for neste sportslige utfordring. Når rytterne fra Red Bull–BORA–hansgrohe skal yte sitt beste, er det derfor viktig at de har den rette dusjen fra hansgrohe som kan dekke deres behov. "Vekslingen mellom temperaturer og stråletyper gir den perfekte dusjen etter trening. Dusjer fra hansgrohe tilbyr alt idrettsutøvere trenger. Massasjestrålen brukes til å behandle ømme muskler,” sier Edler.

Under hansgrohe Pulsify S-dusjene oppstår et mildt regn med den mikrofine stråletypen PowderRain, som sørger for maksimal avslapning for både kropp og sinn. De forskjellige stråletypene i hånddusjen velges med et enkelt trykk på en knapp. Takket være den vannbesparende EcoSmart-teknologien bruker dusjene fra hansgrohe kun 9 l/min med en gjennomgående enestående ytelse. Med en dusj fra hansgrohe kan du med god samvittighet se frem til det forfriskende dusjøyeblikket etter neste sportsutfordring.

Merket hansgrohe

hansgrohe står for helhetlige løsninger for baderommet som forener vann- og energisparende teknologier med intelligente funksjoner og kvalitet med lang levetid. Med tidløse og innovative premiumprodukter understøtter merket en bærekraftig livsstil og forvandler daglige rutiner med vann til ekstraordinære opplevelser. Med en unik pionerånd skaper hansgrohe – sammen med den mangeårige samarbeidspartneren PHOENIX – innredninger og produktløsninger for baderom og kjøkken som beriker hverdagen med mer design, komfort og nytelse. I den internasjonale Hansgrohe Group står premiummerket hansgrohe for produksjon, markedsføring og distribusjon av dusjer, dusjsystemer, bad- og kjøkkenarmaturer, baderomstilbehør, møbler, sanitet og kjøkkenvasker. hansgrohe. Life is waterful.

Henning Belgum Ruud

Pressekontakt Nasjonal salgssjef +47 91 15 97 56

Pressekontakt Kommunikasjons- og webkoordinator

Dusjer og kraner til bad og kjøkken under premiummerket hansgrohe og luksusmerket AXOR

Med merkene sine AXOR og hansgrohe er Hansgrohe Group som har hovedkontor i Schiltach/Baden-Württemberg, Sør-Tyskland, et ledende selskap innen innovasjon, design og kvalitet i bad- og kjøkkenindustrien. Selskapet som ble grunnlagt i 1901, gir vannet form og funksjon med sine armaturer, dusjer og dusjsystem. I kombinasjon med porselen og baderomsmøbler tilbyr selskapet individuelle designmuligheter fra ett og samme sted for helhetlige opplevelser på baderommet. Selskapets 123 år lange historie er preget av oppfinnelser, som første hånddusj med forskjellige stråletyper, den første kjøkkenkranen med uttrekkbar tut og den første justerbare dusjstangen. Med over 20 000 aktive beskyttede rettigheter står Hansgrohe Group for kvalitetsprodukter med lang levetid og viser ansvar overfor mennesker og miljø. Bærekraftig produksjon av ressursbesparende produkter er sentral i selskapets aktiviteter over hele verden. Ved å utvikle innovative teknologier for kraner og dusjer er det målet for Hansgrohe å verne om vann som ressurs samt å begrense og tilpasse seg klimaforandringene i produktenes bruksfase. Som del av sin gjennomgående bærekraftstrategi er alle Hansgrohe-produkter fra 2030 utstyrt med vannspareteknologier under initiativet “ECO 2030”. 35 datterselskaper, 21 salgskontorer og kunder i over 150 land gjør selskapet til en pålitelig partner over hele verden. Hansgrohe Groups merker og produkter har blitt tildelt mer enn 700 designpriser siden 1974. Produktene fra Hansgrohe Group brukes i prosjekter over hele verden – f.eks. på kjente cruiseskip, på luksuriøse 5-stjerners og boutiquehoteller, i internasjonale metropoler, i ekstraordinære spa, eksklusive bad i hytter og luksusvillaer, offentlige fasiliteter og i utallige private hjem. Den høye kvalitetsstandarden sikres ved produksjon på Hansgrohe Groups otte egne fabrikker, hvorav fire er i Tyskland og en i Frankrike, Serbia, USA og Kina. I 2023 omsatte Hansgrohe Group for 1,406 milliarder euro og selskapet sysselsetter ca. 5 400 ansatte over hele verden, hvorav ca. 60 prosent i Tyskland.