Hvordan jobber Hammer & Hanborg?

Vi i Hammer & Hanborg har i dag et nettverk bestående av nærmere 18.000 kandidater. Alle har selv tatt initiativet og registrert sin CV hos oss. Deretter har hver enkelt kandidat manuelt blitt vurdert av oss i lys av sin erfaring og kompetanse i forhold til oppdraget vi har å tilby. Vi ønsker selvfølgelig at alle våre kandidater skal ha en mulighet til å finne et oppdrag eller en stilling som kan være aktuelt for dem. Vi kan ikke garantere at vi kan tilby noe til alle, men våre nettregistrerte vil fortsatt kunne føle at de har relevant kompetanse i forhold til de tjenestene vi annonserer.

Hvordan er det da når Hammer & Hanborg mottar et oppdrag fra en klient? Når vi er enige med kunden om kravprofilen blir stillingen publisert på våre nettsider. Normalt sender vi også ut jobbmail med link til stillingsutlysningen til alle våre kandidater (som abonnerer på vår jobbmail), i tillegg til at vi annonserer stillingen på Facebook.

I forbindelse med enkelte oppdrag søker vi også opp kandidater i vårt nettverk. Dette gjør vi først og fremst når vi er på jakt etter kandidater med spesifikk kompetanse eller når vår klient etterspør kandidater med spesiell bakgrunn. Av den grunn er det viktig for deg som kandidat at din registrering hos oss er så detaljert og spesifikk som. Dette gjelder din beskrivelse av deg selv, utdanning, arbeidserfaring og kompetanse. Kandidater som samsvarer med kravene, men som ikke selv har søkt, vil vi kontakte for å gjøre dem oppmerksomme på stillingsutlysningen.

Når vi kommer til utvelgelsesprosessen, vurderes alle søknader, kandidater og foretar en telefonavstemming med de mest interessante kandidatene før vi kaller inn til et intervju. Slik begynner vanligvis vår rekrutteringsprosess. Det finnes selvfølgelig unntak, men som regel baserer vi prosessen på at kandidatene selv søker på stillingsutlysningen. Er du interessert i å endre jobb, kan du med fordel være registrert i nettverket vår, Besøk www.hammerhanborg.no. Der vil du finne ledige stillinger du kan søke på- da er du garantert med i utvalget. Dersom du allerede er kandidat er søknaden bare et tastetrykk unna. Har du ikke oppdatert profilen din på en stund? Besøk vår nettside i dag – kommunikasjonsbransjen er i vekst. Vi ser en positiv trend der bedrifter ikke lenger er redde for å ansette.

• Arbeidsliv

• bemanning