Nå øker Habo Gruppen sortimentet med to nye modeller med dørlukkere.

Dørlukkere som skaper et trygt hjem

Nå øker Habo Gruppen sortimentet med to nye modeller med dørlukkere. Begge er utstyrt med funksjoner som skaper et tryggere og sikrere hjem.

Dørlukkerne har en åpningsvinkel på opp til 180 grader, de er CE-merkede, slitasjetestet og brannsertifisert og godkjent etter standard EN 1154.

Lukkehastighet og lukkekraft er justerbart, man velger trinnløs hastighet som døren skal lukkes med, og kan sikre at døren alltid lukkes helt. Dørlukkeren kan monteres både på karm og dørblad.

Dørlukker 400 med standardarm kan benyttes på dører som er 82-110 cm og med vekt opp til 85 kilo. Finnes i sort og sølv.

Dørlukker 500 med standardarm eller glidearm passer til større og tyngre dører. Beregnet for dørbredde 80-140 cm og med vekt på 25-120 kilo. Åpningsvinkel opp til 180 grader med standardarm og 105/120 grader med glidearm. Den har også justerbar åpningsbrems og lukkeforsinkelse hvilket gjør at man kan velge treghet på dørens bevegelse og forsinket lukking. Dørlukker 500 med glidearm har i tillegg standard oppstillingsfunksjon. På branndører må oppstillingsfunksjon kobles ut.

Dørlukker 500 med standardarm eller glidearm finnes i sølv.

Dørlukkerne passer både til inner- og ytterdører, enkel- og dobbeltdører, i private hjem og i offentlige

Elisabeth Anderssen

Pressekontakt Salgskoordinator 930 83 353

Hverdagsdetaljer

Habo er firmaet fra stedet med samme navn. En gammel smie som ble utviklet til Nordens ledende firma på funktionelle beslag.

I vårt hovedsortiment kan du velge mellom nesten 5000 artikler som gjør hjemmet trivelig og funksjonelt. De aller fleste i vårt eget varemerke, Habo. Vår produksjon startet allerede 1921 – så vi vet hva vi snakker om. I dag har vi salgsavdelinger i Sverige, Norge, Danmark og Finland med sin unike kunnskap om deres respektive marked. Vi utvikler sortiment , tilpasset de lokale kravene for farge, form, tradisjon, mål og standarder.

Se etter Habo i byggvarehandelen, jernvaren og på stormarkeder. Våre forhandlere finner du i nærheten og de har god kjennskap til våre produkter. Habo Gruppen forsyner også industrien og grossister med beslag.

Habo

Brøttemsveien 103