Volkswagen velger Goodyear til ID. Buzz

Volkswagen velger Goodyear til ID. Buzz

Goodyear er glade for å kunngjøre at Volkswagen ID. Buzz- og transportversjon ID.Buzz Cargo vil bli originalmontert med Goodyear dekk for hele serien. ID.Buzz blir den andre ID-modellen som leveres med Goodyear dekk etter ID.3.

ID. Buzz skal bringe tilbake den klassiske formen og stilen fra Volkswagens gamle campingbil, en moderne versjon av dette ikoniske kjøretøyet, ved å slippe den bare med en elmotor som skal levere 400 km med et batteri på 77 kWh. Disse imponerende tallene får hjelp av Goodyears dekkserie som er utviklet for minimal rullemotstand uten at det går på bekostning av ytelsen.

Goodyear vil levere sommerdekket Eagle F1 Asymmetric 5 som originalutstyr på ID. Buzz-serien.

Eagle F1 Asymmetric 5 er valgt for sine håndteringsegenskaper i både tørre og våte værforhold. Dekket er også utviklet for overlegen komfort, og vil bli tilgjengelig for montering på 18-tommers felger. Dekket har som testvinner bevist at det innehar disse egenskapene og imponerende effektivitet. Som elbil trenger ID. Buzz et dekk som kan håndtere egenskapene til en kraftig elektrisk motor, samtidig som kjøringen blir behagelig og stille.

Hans Vrijsen, Managing Director Consumer OE, Goodyear EMEA: «Vi er privilegerte som har blitt valgt av Volkswagen til å levere dekkene til ID. Buzz. Siden dekkene skal brukes på elbiler, har vi lagt ekstra innsats på å minimere rullemotstanden, og siden elektrifisering er en viktig del av Goodyears strategi, har vi et stort utvalg av dekk som kan oppfylle kravene og ytelsen i elektriske biler.»

Tilgjengelige dekkdimensjoner:

· Eagle F1 Asymmetric 5

235/60R18

255/55R18

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 74 000 ansatte og produserer sine produkter på 57 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.