Merkevareikon gjør comeback for å sette fokus på trafikksikkerhet i Norden

Merkevareikon gjør comeback for å sette fokus på trafikksikkerhet i Norden

Goodyears ønske om at trafikksikkerhet skal være noe alle må ta ansvar for, skal stå i fokus når et av verdens mest kjente merkevareikoner, Goodyear Blimp-luftskipet, returnerer til Norden for første gang på over 10 år. Luftskipet skal ta del i 2011 Goodyear Safety Tour.

Fra mars til oktober 2011 skal Spirit of Safety I og II, to av de berømte luftskipene, besøke 20 land i Europa for å skape blest om dekkgigantens rolle i arbeidet med å øke trafikksikkerheten.

"Goodyear Safety Tour vil gjøre seg gjeldende på himmelen rundt omkring i Norden, og gir oss en unik mulighet til å sette fokus på sikkerhet og spre budskapet om framskrittene vi har gjort innen dekkteknologi. Disse framskrittene sikrer ikke bare sjåfører og familiene deres, men også miljøet”, sier Erich Fric, General Manager för Goodyear Dunlop Nordic.

Goodyear Blimp-luftskipene har vært et kjent syn på himmelen i over 85 år, og har blitt rene skytsengler for bedriften. Luftskipene symboliserer arbeidet Goodyears innovasjonssentre gjør for å redusere antallet trafikkulykker på tvers av kloden.

"Goodyear Blimp-luftskipet skal lede an flere trafikksikkerhetsinitiativer, og fungere som en maskot for Goodyears forbrukerbaserte aktiviteter og arrangementer," forteller Hugues Despres, Goodyears merkevaresjef i Europa, Midtøsten og Afrika.

I løpet av de siste ti årene har Goodyear Blimp-luftskipene reist over hele verden, inkludert til USA og Kina, men dette er første gang de har vært i Europa siden 1999.

Det vil bli lagt ut mer informasjon om Goodyear Safety Tour på www.goodyear.no

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.