Goodyear vil støtte selskaper med loven om obligatorisk bruk av TPMS

Goodyear vil støtte selskaper med loven om obligatorisk bruk av TPMS

Ny lovgivning om dekkovervåkingssystemer (TPMS) vil tre i kraft over hele Europa fra 7. juli. Den nye loven definerer den nye standarden for TPMS-enheter, inkludert hvilke data som skal vises til sjåførene i sanntid.

Fra 7. juni må alle nye kommersielle kjøretøyer være utstyrt med fungerende TPMS på alle dekk, inkludert tilhengere, når de registreres [1]. Den viktigste delen av den nye loven er at en hvilken som helst lufttrykkendring på mer enn 20 %, må vises inne i kjøretøyet. Dette vil advare sjåførene om potensielle dekkproblemer før dekket blir farlig eller kan bli ødelagt. Nå som innføringen av den nye loven nærmer seg, støtter Goodyear endringene og sier det er et positivt skritt på veien mot å gjøre alle kommersielle kjøretøyer sikrere og mer effektive. Goodyear har tilbudt TPMS-løsninger til kundene sine i over ti år, og har vært en viktig aktør i bransjen når det gjelder levering av mobilitetsløsninger for flåter. Enkelte transportselskaper rundt om i Europa kunne redusere dekkrelaterte havarier med opptil 90 % ved hjelp av Goodyears TPMS-løsning[2].

«Med vår erfaring og ekspertise på dette feltet står vi klare til å hjelpe selskaper som trenger det, med å innrette seg etter den nye lovgivningen. Vår TPMS-løsning er utformet for å støtte sikkerhet, forbedre drivstoffeffektiviteten og forlenge dekkenes levetid ved å levere sanntidsinformasjon om lufttrykk og dekktemperatur ved hjelp av brukervennlige og smarte mobilapper», forklarer Yves Sinner, leder for Product Management, Fleet Mobility Solutions hos Goodyear.

«Goodyear har en sterk arv når det gjelder tilkoblede dekkteknologier, og vi er godt posisjonert for å kunne tilby kundene hele servicepakken, inkludert installasjon av sensorer, vedlikehold og datatjenester. Det er fordi flåtene nå kan få den mest oppdaterte Goodyear-løsningen og profesjonell service etter installasjon gjennom vårt TruckForce-nettverk.»

Goodyears TPMS-løsning går allerede lenger enn den nye loven krever. Den bruker avanserte algoritmer til å forutsi enkelte problemer før de oppstår, noe som forbedrer drivstoffeffektiviteten, gir bedre sikkerhet og forlenger dekkenes levetid ved hjelp av svært avanserte metoder for datainnsamling. Mens loven krever at TPMS-systemene skal varsle sjåføren om problemer med lufttrykket, kan Goodyears TPMS-løsning også varsle til kontoret, som deretter kan bistå sjåføren med å ta de riktige avgjørelsene. Goodyear har samarbeidet med eksisterende partnere for å sikre sømløs integrering og overholdelse av kommende forskrifter. Selskapet forstår fullt og helt hvor viktig det er med proaktive tiltak for å forbedre trafikksikkerheten og flåteeffektiviteten, og fokuserer på å spille en viktig rolle i dette initiativet.

«Vår TPMS-løsning er utviklet for å gi pålitelig ytelse og redusere stress ved å oppfylle kravene som kommer i de nye forskriftene. Dette er en viktig del av vårt Goodyear Total Mobility-tilbud, som består av den høye kvaliteten på Goodyears Premium-dekk, effektiviteten i Goodyears nyskapende løsninger for dekkadministrasjon og ekspertisen hos Goodyear Mobility Network», oppsummerer Piotr Czyżyk, Managing Director Fleet Mobility EMEA hos Goodyear.

Du finner mer informasjon om Goodyear TPMS her: https://www.goodyear.eu/no_no/truck/tyre-management/tpms.html

[1] EU-klassifisering av kjøretøytyper: https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/vehicle-types

[2] Sammenligning av 50 flåter før og etter installering av Goodyear TPMS, i henhold til undersøkelse utført av Goodyear i 2019

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer