Goodyear utvikler dekk for konseptkjøretøy fra Lancia

Goodyear utvikler dekk for konseptkjøretøy fra Lancia

Tilpassing, aerodynamikk og design ligger i bunnen for det nye samarbeidsprosjektet mellom Goodyear og det gjenoppståtte Lancia-varemerket.

Goodyear ble valgt til å produsere et skreddersydd dekk for det nye konseptkjøretøyet Lancia Pu+Ra HPE.

Lancia-konseptet er det første kjøretøyet fra det nye Lancia, en 100 % elektrisk konseptbil som representerer en visjon av varemerket når det gjelder design, hjemmefølelsen i interiøret, bærekraft, elektrifisering og teknologi.

Goodyear har utviklet et unikt konseptdekk for bilen med en tilpasset sideveggsdesign som gir sømløs integrering av felg og dekk og bidrar til bilens totale luksuriøse utseende.

Dekkets sidevegg gir svært gode aerodynamiske egenskaper og forbedrer dermed energieffektiviteten. Den er også spesielt konstruert for å tåle den umiddelbare trekkraften i en elbil.

Laurent Colantonio, Goodyear Senior Director Technology Consumer EMEA, sa: «I år feirer Goodyear sitt 125-årsjubileum, så dette er et fantastisk øyeblikk for å inngå samarbeid med Lancia ved nylanseringen av deres ikoniske varemerke og dermed føre to pionerer innen bilbransjen sammen igjen.

Vi er glade for å ha arbeidet med dette konseptdekket, som fikk oss til å tenke utenfor boksen angående tilpassing, aerodynamikk og design.

Det var helt nødvendig å kombinere vår tekniske ekspertise med Lancias så vi kunne produsere en sømløs kombinasjon av dekk og felg som forbedret energieffektiviteten samtidig som det tok seg bra ut.»

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 74 000 ansatte og produserer sine produkter på 57 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.