Goodyear understreker viktigheten av samfunnsansvar i rapport fra 2020

Goodyear understreker viktigheten av samfunnsansvar i rapport fra 2020

Goodyear Tire & Rubber Company offentliggjorde i dag sin årsrapport om samfunnsansvar. Til tross for utfordringene grunnet den pågående COVID-19-pandemien, oppsummerer rapporten selskapets handlinger i 2020 med at selskapet fortsatt demonstrerer sitt fokus på etiske og bærekraftige prosesser, materialer og programmer.

«I 2020 har Goodyears partnere og medarbeidere vist større fleksibilitet og tilpasningsdyktighet enn noen gang og levert på umiddelbare forretningsbehov for å betjene kundene våre, nødetatene og andre kritiske samfunn sfunksjoner», sier Richard J. Kramer, Chairman, Chief Executive Officer and President. «Våre handlinger ledes fortsatt etter Goodyear Better Future, vårt rammeverk for samfunnsansvar, som knytter oss sammen i vårt arbeid for sikkerhet, kvalitet, integritet og ansvar.»

Goodyears rapport for 2020 er inndelt etter søylene i Better Future-rammeverket, det vil si bærekraftige råvarer, ansvarlig drift, avansert mobilitet og en inspirerende kultur. Blant høydepunktene i rapporten finner vi:

Bærekraftige råvarer: I 2020 presenterte Goodyear sin fjerde serie av forbrukerdekk som bruker soyaolje som erstatning for petroleumsbaserte oljer. Soyaolje er en biologisk, fornybar ressurs som bidrar til å holde gummiblandingen i dekkene smidig i lave temperaturer, en viktig ytelsesfaktor for å kunne opprettholde og forsterke veigrepet i tørt, vått og kaldt vær.

Ansvarlig drift: I 2020 fortsatte Goodyear sitt arbeid for å redusere selskapets miljøpåvirkning og oppnådde 20 % reduksjon i utslipp av drivhusgasser, 19 % reduksjon i energiforbruk og 55 % reduksjon i vannforbruk, alt sammenlignet med grunnlinjen fra 2010.

Avansert mobilitet: I 2020 videreførte Goodyear sitt fokus på å forbedre drivstoffeffektiviteten ved å redusere rullemotstanden med 31 % og dekkvekten med 8,2 % for sitt globale sortiment av forbrukerdekk, sett ut fra en grunnlinje fra 2005. I tillegg har Goodyear introdusert høye teknologiske mål, inkludert at alle Goodyear-dekk skal være data- og sensoraktiverte intelligente dekk innen 2027, og om utviklingen av et 100 % bærekraftig materiale og vedlikeholdsfritt dekk innen 2030.

Inspirerende kultur: I 2020 har antallet medlemmer i Goodyears Employee Resources Groups (ERG-er) fortsatt å vokse. De sju gruppene har nå mer enn 3000 medlemmer globalt, med 32 lokale avdelinger rundt om i verden. Til tross for pandemien har gruppene avholdt over 200 profesjonelle utviklings- og nettverksarrangementer i løpet av de siste to årene.

Goodyears rapport for 2020 ble utarbeidet i samsvar med standardene fra GRI (Global Reporting Initiative): Kjernealternativet Årets rapport finner du her:

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 72 000 ansatte og produserer sine produkter på 54 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.