Goodyear styrker prisbelønt serie med lansering av EfficientGrip Compact 2

Goodyear styrker prisbelønt serie med lansering av EfficientGrip Compact 2

Nye 14- og 15-tommers sommerdekk for personbilmarkedet

Goodyear har annonsert lanseringen av EfficientGrip Compact 2, et dekk som er utviklet for å optimalisere ytelsen i kompaktbiler, noe som styrker EfficientGrip-tilbudet i segmentet for små personbiler.

EfficientGrip Compact 2 er en del av den prisbelønte EfficientGrip-familien, som inkluderer EfficientGrip Performance 2, EfficientGrip 2 SUV og EfficientGrip Cargo 2. Dekket er et tilskudd til et allerede omfattende utvalg av Goodyear-dekk i dekkdimensjonene 14'' og 15''. Premiumdekksegmentet utgjør 49 % av markedet for sommerdekk til kompaktbiler i Norden.1

Med et stort utvalg av dimensjoner kan EfficientGrip Compact 2 dekke mer enn 75 % av dagens kompaktbilmarked.

Av teknologiske forbedringer kan nevnes Dry Stability Technology, som maksimerer dekkets kontaktflate og sikrer forbedret ytelse. Dette oppnås med et optimalisert mønster i skulderområdet.

I tillegg sikrer Goodyears Wet Grip Technology optimalt feste på vått underlag ved hjelp av en rekke gripekanter som drenerer bort overflatevann. Lameller går tvers over slitebanekanalen og leder vann bort fra kontaktflaten, noe som gir økt grep på vått underlag.

Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe, Goodyear: "EfficientGrip Compact 2 gir vårt utvalg av kompaktbildekk større ytelse. Dette er et viktig markedssegment for bransjen og betyr at vi har vårt beste produktsortiment noensinne. Goodyears prisbelønte EfficientGrip-serie fortsetter med å gå fra den ene seieren til den andre og dekker nå en større andel av bilmarkedet enn noensinne."

(1)Kilde: Europool 2022, sommerdekkfelger på 16 tommer og under.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 74 000 ansatte og produserer sine produkter på 57 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.