Gå videre til innhold
Goodyear lanserer TPMS Connect for sømløs integrering med TPMS-maskinvare installert som originalutstyr

Pressemelding -

Goodyear kunngjør lanseringen av Goodyear TPMS Connect, en nyskapende løsning utviklet for å møte utfordringene flåter står overfor med forhåndsinstallerte systemer for overvåking av lufttrykk (TPMS). Dette nye produktet gir flåter som er utstyrt med TPMS som originalutstyr på nye kjøretøyer til å benytte seg av Goodyears løsninger og apper som forbedrer den samlede flåteeffektiviteten uten å måtte installere ekstra maskinvare.

Støtter flåter i møte med EUs forskrifter om TPMS

Lanseringen av Goodyear TPMS Connect kommer til riktig tid, samtidig som den siste EU-forordningen for TPMS, som påbyr at alle nye motorkjøretøyer, inkludert lastebiler, tilhengere, busser og varebiler, skal være utstyrt med TPMS som kan måle lufttrykket presist og overføre informasjonen til sjåføren.

Mange flåter er utstyrt med standard-TPMS fra originalutstyrsprodusenter (OEM) som vanligvis kan begrense synligheten til å bare gjelde sjåførene. Dette kan potensielt begrense flåtens administratorer fra å kunne reagere raskt på dekkproblemer, noe som kan føre til kostbar nedetid og vedlikehold. Goodyear TPMS Connect møter disse manglene ved å levere en sømløs plug-and-play-løsning som integreres med den eksisterende telematikk-TPMS-maskinvaren. Goodyears løsning kan utnytte den eksisterende TPMS-maskinvaren og forbedrer den ved å levere omfattende datatilgang og intelligent funksjonalitet for flåteadministrasjon.

Viktige fordeler med Goodyear TPMS Connect:

• Sømløs integrering: Kobles enkelt til eksisterende telematikk-TPMS-maskinvare uten behov for ekstra maskinvare eller SIM-kort.
  • Rask implementering: Rask, trådløs implementering på kjøretøyet uten nedetid for installasjoner, med tilkobling til Goodyear-skyen innen 24 timer.
  • Forbedret datatilgang: Gir flåteoperatører prognoser og rådgivende varsler for en datadrevet beslutningsprosess.
  • Omfattende synlighet: Tilbyr funksjonalitet for GPS-sporing og geofencing for å gi effektiv og målrettet posisjonsbasert service.
  • Intelligent analyse: Bruker avanserte algoritmer til å analysere TPMS-data og levere praktisk innsikt for proaktiv overvåking og vedlikehold.

Goodyears ingeniører har spesifikt utviklet en serie algoritmer, varemerket som G-Predict-teknologi, som kan identifisere potensielle dekkproblemer før de eskalerer, og dermed sikre at kjøretøyet kan holdes i drift og at nedetiden minimeres.

«Vi er glade for å kunne presentere Goodyear TPMS Connect, en løsning som gir flåteoperatører oversikt, innsikt og kontroll over dekkadministrasjonen», sier Piotr Czyżyk, Managing Director, Fleet Mobility EMEA hos Goodyear. «Denne nyskapende teknologien bidrar til å forbedre effektiviteten og sikkerheten i flåteoperasjoner og representerer vårt fokus på å arbeide videre mot fremtiden med intelligent mobilitet. Vi gleder oss til å utvide tilgangen og hjelpe flere flåter å oppnå optimal ytelse.»

I dag er Goodyear TPMS Connect tilgjengelig for et utvalg av nye tilhengere fra originalutstyrsprodusenter, slik at tidlige brukere kan oppleve fordelene med forbedret dekkadministrasjon og flåteoptimalisering. Goodyear forstår flåteoperatørenes behov, og har forpliktet seg til å utvide tilgangen til denne nyskapende løsningen til et større utvalg av kjøretøyer i nærmeste fremtid for å sikre at flere flåter kan benytte seg den avanserte funksjonaliteten for bedre ytelse og effektivitet.

Goodyear vil presentere TPMS Connect på den kommende IAA Transportation-messen, hvor deltakerne vil få mulighet til å se selv hvordan denne avanserte løsningen kan revolusjonere flåteadministrasjonen. Selskapets eksperter vil være til stede for å demonstrere den sømløse integreringen og diskutere fordelene med proaktivt dekkvedlikehold.

Besøk Goodyear på stand B38 i hall 21 på IAA Transportation 2024 for nærmere informasjon, og oppdag hvordan Goodyears nyskapende produkter og løsninger kan revolusjonere din flåtedrift.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer