Gå videre til innhold
Goodyear lanserer et abonnementsbasert tilbud på dekk som tjeneste, utviklet for å redusere samlede eierkostnader for flåter

Pressemelding -

Goodyears nye tilbud har gitt store flåter i USA og Europa mulighet til å redusere kostnader og kjøretøyhavarier.

Goodyear Tire & Rubber Company kunngjorde i dag lanseringen av et stressreduserende tilbud om å levere dekk som en tjeneste. Tilbudet kombinerer selskapets høykvalitetsdekk, bevist innsikt og bransjeledende service i én abonnementsbasert løsning. Ved å bygge på selskapets Total Mobility-program vil Goodyear administrere ende-til-ende-service på vegne av kundene sine.

Goodyears tilbud om dekk som tjeneste er tilgjengelig for kommersielle flåter og last mile-leverandører, og kan bidra til å spare tid og forbedre de totale eierkostnadene med ekstern dekkadministrasjon gjennom denne abonnementsbaserte løsningen. Løsningen er utformet for å øke driftstiden, redusere antall kjøretøyhavarier, redusere drivstofforbruket med mer.

I nylig gjennomførte prøver bidro dekk-som-tjeneste-løsningen til å redusere de samlede eierkostnadene, nærmere 80 % reduksjon i antall kjøretøyhavarier og 100 % reduksjon i kundeeid lagerbeholdning for en last mile-leverandørflåte i USA. På samme måte hjalp Goodyears nye abonnementsløsning en kommersiell flåte i Europa å oppnå nesten 50 % reduksjon i nødhavarier og opptil 4 % reduksjon i drivstofforbruket sammenlignet med året før.

«Goodyears dekk-som-tjeneste-tilbud er en videreutvikling av Total Mobility-tilbudet, og leverer en ny løsning for kunder som trenger ende-til-ende-dekkadministrasjon. Den viderefører Goodyears produkter, tjenester og løsninger ved å levere ett altomfattende, stressfritt abonnement», sier Gregory Boucharlat, vice president for Goodyear Tires-as-a-Service. «Vi har allerede vist at flåteadministratorer kan realisere uutnyttede verdier ved å benytte seg av denne tjenesten, og vi gleder oss til å tilby den til nye kunder.»

Abonnementet, som betales etter kjørelengde, har følgende nøkkelfunksjoner:

• Premium Goodyear-dekk utstyrt med intelligent teknologi som genererer proaktiv innsikt
  • Kontinuerlig dekkovervåking og datainnsamling fra hvert enkelt dekk 24/7
  • Proaktiv varslingsadministrasjon og servicekoordinering
  • Halo® Tire Inflator, et selvdrevet automatisk dekkpumpesystem som installeres på aktuelle hjulender (gjennom en eksklusiv avtale med Aperia Technologies)
  • Tilgang til Goodyears servicenettverk, som sender ut teknikere når det er behov for det

Hvis du vil vite mer eller kontakte en selger, kan du gå til www.goodyeartrucktires.com (USA) eller www.goodyear.eu/en_gb/truck (EU).

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer