Gå videre til innhold
Goodyear EfficientGrip Performance 2 valgt som originalutstyr på Toyota Yaris Cross

Pressemelding -

Første originalutstyrsmontering for EfficientGrip Performance 2

Toyota har valgt å montere Goodyear EfficientGrip Performance 2 som originalutstyr (OE) på sin nye Yaris Cross, en SUV i B-segmentet spesielt designet for det europeiske markedet. Dimensjonen som skal monteres på denne nye bilen er 215/50R18 med belastnings- og hastighetsindeks på 92V.

Toyota forventer å produsere mer enn 150 000 Yaris Cross per år på sin fabrikk TMMF Onnaing like ved Valenciennes i Frankrike, og vil da oppnå en markedsandel for B-SUV-segmentet på over 8 %.

Goodyear EfficientGrip Performance 2 er utviklet for å oppfylle de spesifikke behovene til Toyota og deres kunder. Standardutgaven av EfficientGrip Performance 2 er anerkjent for sitt potensiale for god kjørelengde [1] og sine gode bremseegenskaper på vått og tørt underlag. For Yaris Cross har Goodyears tekniske prosjektteam for originalutstyr fokusert på å levere overlegen kjørekvalitet og lave støynivåer siden dette er viktige elementer for kundene i målgruppen.

Det gode veigrepet, den allsidige effektiviteten og komforten betyr at EfficientGrip Performance 2 stemmer helt overens med behovene til en hybrid-SUV som Toyota Yaris Cross. Førerne krever et høykvalitetsdekk som gir dem lavt drivstofforbruk og lave CO2-utslipp.

Hans Vrijsen, Managing Director OE, Goodyear EMEA: «Toyota Yaris Cross er utviklet for å gi førerne alle fordelene med en SUV i en kompakt pakke skreddersydd for bykjøring. Goodyears dekk EfficientGrip Performance 2 leverer også en løsning uten kompromisser for førere som ønsker best mulig kjørelengde med sine nye dekk, samtidig som alle de gode egenskapene bevares. Denne kombinasjonen gjør at det egner seg veldig godt for Yaris Cross. Vi er glade for å bli valgt til originalutstyrsmontering på denne nye bilen, og vi er sikre på at forbrukerne rundt om i Europa vil synes at EfficientGrip Performance 2 passer den perfekt.

[1] Interne beregninger: Sammenlignet med forgjengeren EfficientGrip Performance. Dekkdimensjon: 205/55R16 91V; testbil: VW Golf 7; teststed: på landeveien i Luxembourg og Frankrike.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 62 000 ansatte og produserer sine produkter på 46 anlegg i 21 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.