Gå videre til innhold
Goodyear DriverHub-app støtter flåter via My Business Apps – en ny tjeneste fra Volvo Trucks

Pressemelding -

My Business Apps er et ny abonnementsbasert tjeneste fra Volvo Trucks som blir tilgjengelig på utvalgte europeiske markeder i løpet av 2024. Med den kan kundene laste ned forretningsrelaterte apper fra ulike tjenesteleverandører til bruk i lastebilens sideskjerm – helt uten behov for ekstra smarttelefoner eller nettbrett. Med integreringen av Goodyears DriverHub-app i Volvo Trucks’ My Business Apps kan sjåfører og flåteadministratorer få tilgang til sanntid dekkdata, en kritisk komponent for kjøretøyenes ytelse. Appen fungerer sømløst med Goodyears løsninger for dekkadministrasjon, inkludert Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint og Goodyear DrivePoint, og gir presis og kontinuerlig informasjon om dekkenes tilstand.

«Ved å integrereGoodyear DriverHub med Volvo Trucks’ My Business Apps tar vi et viktig skritt mot å forbedre flåteadministrasjonen med avanserte løsninger for dekkovervåking», sier Piotr Czyżyk, Managing Director Fleet Mobility EMEA hos Goodyear. «Vår digitale app sikrer at sjåfører og flåteadministratorer har tilgang til essensielle dekkdata slik at de kan ta informerte beslutninger som forbedrer effektiviteten, reduserer kostnadene og støtter bærekraftig bruk», legger han til.

«My Business apps» er et tillegg til vårt tilbud om digitale tjenester i Volvo Connect. Ved å samarbeide med andre tjenesteleverandører kan vi tilby et større utvalg av tjenester i kjøretøyene til våre kunder og sjåførene deres. Det betyr at kundene våre kan dra nytte av å bruke allerede eksisterende maskinvare og tilkoblingsmuligheter i sine Volvo-lastebiler og forbedre sjåførens arbeidsmiljø inne i førerhuset», sier Annelie Norhav, produkteier hos Volvo Trucks.

Goodyears DriverHub-app i My Business Apps omfatter:

• Dekkovervåking i sanntid: Øyeblikkelige advarsler og meldinger om lufttrykk og temperaturavvik i dekkene så proaktive vedlikeholdstilgakg kan iverksettes for å redusere antall havarier og forbedre trafikksikkerheten.
  • Forutsigelig vedlikehold: Tidlig oppdagelse av trykkslekkasjer med differensiering av raske og langsomme lekkasjer gir sjåførene mulighet til å iverksette riktig tiltak til riktig tid.

Forbedret dekkvedlikehold fører til bedre drivstoffeffektivitet og lavere utslipp, noe som bidrar til mer bærekraftig flåtedrift.

«Samarbeidet med Goodyear gjør det mulig for oss sammen å levere en mer fullstendig løsning til våre felles kunder og gjøre nye kunder oppmerksomme på hvordan de kan dra nytte av dette samarbeidet», legger Norhav til.

Tjenesten er tilgjengelig for lastebiler bygd fra uke 9 2021 og fremover med sideskjerm.

Kontakt Volvo-forhandleren for nærmere informasjon.

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer