Sportsmart2 Max

Pressemelding -

Dunlop SportSmart2 Max – testene viser betydelige fremskritt i ytelse, grep og håndtering.

• 8 % bedre bremseegenskaper i sving på tørt underlag
  • 11 % bedre manøvbrerbarhet i lav hastighet
  • 22 % bedre kjørelengde

Dunlop har tilkjennegjort imponerende resultater av den tidlige testingen av sin nyskapende erstatning for SportSmart2, Dunlop SportSmart2 Max.

Dunlops grundige test- og evalueringsprosess har vist store fremskritt. Utviklingsteamet ble forelagt et mål om å bevare det gode veigrepet fra det tidligere SportSmart2, men samtidig sette nye standarder for håndtering, kjørelengde og manøvrerbarhet.

Dunlops testprosess omfattet fem ulike sportssykler som ble fordelt på tre erfarne testførere. Førerne testet en rekke ulike prototypedekk, og de subjektive resultatene ble validert mot selskapets objektive testdata.

Testresultatene viste store forbedringer på flere fokusområder når SportSmart2 Max sammenlignes med sin vel ansette forgjenger.

Spesielt merkbart var det at det nye dekket ved bremsing i kurver viste en forbedring på 8 % på tørt føre.

SportSmart2 Max har også vist seg å være svært allsidig. Alle testførerne rapporterte at dekket hadde mye lettere håndtering i lav hastighet for rask og smidig bykjøring i tillegg til de allerede imponerende egenskapene i høy hastighet. I testene graderte førerne manøvrerbarheten til over 11 % bedre enn forgjengerens.

Varig ytelse

Denne konstruksjonen reduserer deformeringen av dekket som skyldes sentrifugalkraften i høye hastigheter, spesielt i lenevinkel, og har vist seg å gjøre dekkene hele 25 % mer holdbare.*

*Interne tester hos Dunlop Europe, sammenligning mellom SportSmart2 Max og det opprinnelige Dunlop SportSmart2

Hvis du ønsker mer informasjon om Dunlop Europe, kan du gå til www.dunlopmotorcycle.eu eller følge oss på Twitter: @DunlopMoto

Kontakt:
Hedmark, Oppland, Buskerud, Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold terje@starco.no
Nord og Sør-Trøndelag kurt@terjevold.no
Hordaland, Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal jan.arve@scanvest.no
Nordland, Troms og Finnmark Tommy@dekkimport.no

Om Dunlop Europe

Dunlop Europe er en af verdens førende producenter af high performance- og ultra high performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsporten. Dunlop Europe er teknisk partner for Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing og GMT94 Yamaha i Endurance Racing, Kawasaki og Team HRC i MXGP samt officiel leverandør dækleverandør til FIM Moto2 og Moto3 World Championship.

Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug.

Der sad Dunlop Europe-dæk på den cykel, der vandt det første 500cc-mesterskab for motorcykler i 1949, og vores dæk har domineret serien i de følgende årtier. I 1991 vandt en cykel med Dunlop Europe-dæk den første af tre på hinanden følgende World Superbike-titler, og i 2008 vandt Marco Simoncelli Dunlop Europe’s 200. 250cc GP-sejr i træk, en serie, hvor Dunlop Europe har opnået 17 verdensmesterskaber. I 2010 blev Dunlop Europe eneleverandør af dæk til Moto2, og Moto3 fulgte efter i 2012, og partnerskabet med Dorna om fortsat at levere dæk til de to vigtigste MotoGP-løbskategorier blev fornyet fra 2015 og fremad.

Endurance-løb har været domineret af Dunlop Europe-teams og -kørere, og Dunlop Europe har vundet 10 ud af 12 Endurance World Championship-titler siden 2002, mens alle John McGuinness’ Isle of Man TT-sejre er blevet vundet på Dunlop Europe-dæk. Dunlop Europe har sejret i alle de store motorcykel-mesterskaber – lige fra GP World Championships til Isle of Man TT, fra World Superbike og Supersport til World Endurance, og Dunlop Europe har opnået tilsvarende succes inden for motocross og andre off-road-mesterskaber.

De nyeste Dunlop Europe-vejdæk er som standard monteret på motorcykler fra førende producenter, såsom Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Yamaha, Harley-Davidson og Suzuki.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.