Goodtech moderniserer Akkats vannkraftverk

Vattenfall AB har tildelt Goodtech to elektrokontrakter i forbindelse med moderniseringen av  Akkats vannkraftverk i Jokkmokk. Samlet ordreverdi er nærmere SEK 15 millioner.

De to oppdragene omfatter blant annet nybygging av lokalkraftanlegg samt demontering og montering av 130 kV-fordelingstavler og transformatorer i vannkraftstasjonen.

- Det gleder oss at Vattenfall har tiltro til oss. Vi har utført flere lignende prosjekter tidligere med godt samarbeid og resultat, blant annet modernisering av en 40 kV fordelingstavle ved Bonäset kraftstasjon, sier Mikael Östlund, enhetssjef i Piteå, Goodtech Project & Services AB.

Vattenfall AB gjennomfører moderniseringen, som går ut på å bytte ut det gamle aggregatet med to mindre og mer effektive aggregat, for å øke kraftverkets effekt til en middelårsproduksjon på cirka 26 GWh.

Mikael Östlund, Enhetssjef Piteå, Goodtech Projects & Services AB, tlf +46 911 23 24 29, E-post: mikael.ostlund@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca NOK 2 milliarder og har over 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.