Goodtech fortsetter langs Haparandabanen

Trafikverket i Sverige har tildelt Goodtech Projects & Services AB en kontrakt for leveranse av elektro-, signal- og telekommunikasjon med komplett montasje til Haparandabanen. Kontraktssummen er på ca. SEK 38,5 millioner.

Kontrakten, som omfatter BEST-arbeider for Gåsträsken nye møtestasjon og Kalix sporområde, starter i begynnelsen av 2011 og skal være ferdigstilt høsten 2011.

Arbeidet i Gåsträsken omfatter blant annet ansvaret for bygging av spor og sporveksling, el-anlegg, (eksempelvis belysning, transformatorer og fjernstyring), signalanlegg og teleanlegg. I Kalix inngår grunn- og banearbeid, sporvekslingssystem, el-anlegg, fjernstyring, kontaktledning, signalanlegg og teleanlegg.

-          Det er gledelig å få fortsatt tillit i utbyggingen av Haparandabanen. Vi har medvirket til leveransene  av møtestasjonene i Sågbäcken og Bredviken og har også andre entrepriser langs denne banen, sier Göran Jakobsson, salgsansvarlig i Division Infra i Goodtech, som har ansvaret for denne kontrakten.

Kontrakten er underlagt normal klagefrist i henhold til svensk lov om offentlige anskaffelser.

Göran Jakobsson, Divisjon Infra – Goodtech Projects & Services AB, tlf. +46 70 713 08 12, E-post: goran.jakobsson@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har over 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.

Goodtech er en av Nordens ledende systemintegratorer med dyktige ingeniører og fagspesialister som med sin erfaring og kompetanse bidrar til å effektivisere industrien – hver dag! Vårt samlede kompetansespekter lever opp til ambisjonen om å digitalisere industrien og bedre våre kunders konkurransekraft gjennom å kombinere vår prosess- og løsningskompetanse med ny software, teknologi og optimeringskompetanse.