Anna Granö, Executive Vice President, B2B i GlobalConnect

Pressemelding -

GlobalConnect blir global Cisco Gold Partner og styrker evnen til å levere Cisco Managed LAN-tjenester i Norden

GlobalConnect har oppnådd den prestisjetunge Cisco Gold Service Provider-sertifiseringen på verdensbasis gjennom sitt datterselskap Netteam. Anerkjennelsen styrker selskapets posisjon som en ledende leverandør av Cisco-løsninger, og styrker GlobalConnects evne til å levere Cisco Managed LAN-tjenester i Norden.

Siden 2015 har GlobalConnect hatt Cisco Gold System Integrator-sertifisering i Danmark. Med denne nye og globale sertifiseringen blir GlobalConnect Cisco Gold Partner i alle nordiske land, og utmerker seg i bransjen.

Anna Granö, Executive Vice President, B2B i GlobalConnect, er stolt over prestasjonen:

- Denne sertifiseringen er en integrert del av vårt dedikerte og harde arbeid for å bli den ledende leverandøren av Managed Connectivity-tjenester i Norden. Siden vi startet dette arbeidet for fire år siden, har vi sett en vekst i dette forretningsområdet som langt overgår våre tradisjonelle forretningsområder. Kundene våre står overfor høyere krav til kostnadseffektiv drift samtidig som pålitelighet og sikkerhet blir stadig mer avgjørende. Derfor har de i økende grad valgt å la GlobalConnect håndtere hele sine digitale infrastruktur på en sikker og kostnadseffektiv måte, sier Granö.

Cisco Gold Service Provider-sertifiseringen fungerer som et kvalitetsstempel på høyeste nivå av service og kompetanse, og åpner betydelige markedsmuligheter. GlobalConnect kan dermed utvide sin rekkevidde og tilby forbedrede løsninger til flere kunder.

- Å bli tildelt tittelen Cisco Managed Service Partner i 2021, 2022 og 2023 er en milepæl i vårt arbeid og et steg fremfor som en del av vår strategi. Jeg er ekstremt stolt over teamets innsats, sier Olof Ottoson, CEO i Netteam.

Sertifiseringen gjenspeiler selskapets kontinuerlige innsats for å kunne tilpasse seg Ciscos produktstrategi for å sikre at Ciscos løsninger er i forkant av teknologiske fremskritt. GlobalConnects tekniske ekspertise, kundeservice og evne til å levere innovative løsninger ble fremhevet i den omfattende sertifiseringsprosessen.

GlobalConnect er en av de ledende nordiske leverandørene av digital infrastruktur og datakommunikasjon, og står for mer enn halvparten av all datatrafikk inn og ut av Norden. Selskapet leverer fiberbaserte bredbåndstjenester til mer enn 830 000 private forbrukere og ende-til-ende tilkoblingsløsninger til 30 000 bedriftskunder via sitt 215 000 kilometer lange fibernettverk over hele Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Finland. GlobalConnect har omtrent 2000 ansatte og hadde en omsetning på 7,6 milliarder SEK i 2023.

Pressekontakt Group Communications Director