Slik så det ut på Gol etter "Hans" sine herjinger. Nå strømmer nye skader på.

Passerer allerede 500 skademeldinger etter nytt styrtregn på Østlandet

På kort tid er det til Gjensidige meldt totalt 500 skader på boliger, tomter og innbo etter styrtregnet på Østlandet.

- Det har kommet mange skader på kort tid, noe som er typisk for styrtregn. Bare i løpet av søndagen har vi mottatt rundt 400 skader så langt, sier kommunikasjonssjef Pål Rune Eklo i Gjensidige.

Han forventer at det vil fortsette å strømme på med skader. Skadene er jevnt fordelt mellom Oslo og Viken.

- Ut fra hvor skadene er meldt inn så langt, er det Oslo, Nordre Follo, Bærum og indre Østfold som er hardest rammet, sier Eklo.

Gjensidige har søndag høynet beredskapen og følger situasjonen tett.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 4 200 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Driftsinntektene var 34 milliarder kroner i 2022, mens sum eiendeler utgjorde 135 milliarder kroner.