Geomatikk lanserer ny kundeportal 25.juni!

Geomatikk lanserer ny kundeportal 25.juni!

For å gjøre hverdagen til våre brukere enda enklere har vi foretatt en betydelig oppgradering av Kundeportalen. I tillegg til nytt design, er det utviklet ny kartfunksjonalitet som gjør det enklere for brukerne å holde oversikt over sine saker. Vi har også laget en ny landingsside som gir brukerne skreddersydd informasjon og nyheter i forhold til sine interesser

Samme sted og samme bruker

Brukerne vil finne den nye kundeportalen på samme URL-adresse som dagens kundeportal, og logger inn med samme brukernavn og passord som du har i dag.

Ny landingsside med tilpasset innhold og varslinger

Den nye kundeportalen vil basert på brukernes geografiske tilhørighet og atferd, presentere relevant innhold tilpasset dem. Når brukeren logger inn i den nye portalen, vil vedkommende i sin personlige profil kunne merke av hvilket geografisk område vedkommende opererer i, samt hvilke av våre tjenester brukeren benytter seg av. Dette vil medføre at brukeren kun får opp informasjon som er relevant for dennes geografiske område og de tjenester vedkommende benytter. Ved innlogging på, vil nyheter som ikke er lest bli markert med en oransje prikk som fjernes så snart man har lest artikkelen.

Viktig informasjon vil presenteres som et interaktivt «varslingsbanner» som brukeren enkelt kan krysse ut når informasjonen er lest.

Nytt kartgrensesnitt gir deg enklere oversikt

Vi har laget et nytt kartgrensesnitt der brukeren får visualisert alle sine kladder, registrerte og behandlede saker. Brukeren kan i tillegg filtrere på ulike elementer, slik at man lettere kan finne frem til aktuelle saker. Vi har stor tro på at endringene vil bidra til at våre brukere får en langt bedre oversikt over sine og sitt selskaps saker.

Nytt design

Den nye kundeportalen har nytt design som tilbyr en enklere og mer intuitiv navigering. Registrering av de ulike sakene vil gjennomføres på samme måte som i dag.

Brukerstøtte

Vi har den senere tid brukt betydelig innsats på å lage gode brukerveiledninger og videoer som på en instruktiv måte viser hvordan man skal registrere og følge opp sine saker på en mest mulig effektiv måte. Disse finner man nå lett tilgjengelig i den nye portalen.

Kundeportalen – Alt på ett sted

I Kundeportalen kan brukeren registrere henvendelser om kabelpåvisning og ledningsdata for planlegging, samt søke om ulike tillatelser fra kommunen knyttet til vei og VA.  Det er også mulig å bestille og følge opp oppdrag knyttet til ledningsmåling, terrengmåling og GIS-tjenester. Kundeportalen gir full oversikt over brukerens prosjektene, og holder vedkommende oppdatert på nyheter fra bransjen.

Den nye kundeportalen lanseres på ettermiddagen 25.juni og vi håper at våre brukere vil sette pris på den nye versjonen!

Emner

Geomatikk har som oppdrag å beskytte nedgravd infrastruktur. Vi forebygger uforutsette driftsforstyrrelser på nettene for el, tele, internettrafikk, vann og avløp som ellers risikerer å få alvorlige konsekvenser for samfunnet.

Magne Kippervik

Pressekontakt Salgs- og markedsdirektør 916 41 998

Velkommen til Geomatikk AS!

Geomatikk AS

Økernveien 94