Geberit Norge satser på varemerkene Geberit og Porsgrund – faser ut Ifö

Geberit Norge har besluttet å fokusere på varemerkene Geberit og Porsgrund fremover. Som en konsekvens vil ikke lenger varemerket Ifö selges på det norske markedet fra 1. januar 2022. Reservedeler vil fortsatt være tilgjengelig for alle Ifö-produkter.

– Bakgrunnen for endringen er at Porsgrund over tid har hatt en sterkere salgsutvikling og en høyere merkevarekjennskap i det norske markedet. Ved å ta ut Ifö-varemerket fra vårt sortiment, reduserer vi også kompleksitet for våre kunder knyttet til blant annet logistikk, sier Tor Martin Garsjø, administrerende direktør i Geberit Norge.

Hovedproduktene i Ifö-sortimentet vil bli overført til Porsgrund-varemerket og vil beholde sitt etternavn – Porsgrund Spira, Porsgrund Spira Art, Porsgrund Sign, Porsgrund Sign Art og Porsgrund Next.

– I 2020 lanserte vi baderomsmøbler, servanter og vegghengte toaletter innenfor Geberit-varemerket, og vi ser et potensiale for et enda bedre gjennomslag i markedet ved å investere vår markedskommunikasjon på to og ikke tre varemerker, sier Garsjø.

De synlige produktene innen varemerkene Geberit og Porsgrund vil i sum utgjøre en komplett produktportefølje i ulike markedssegmenter – fra prisgunstige prosjektmodeller og en stor produktbredde i det midtre segmentet til premium produkter inkludert Aqua Clean-dusjtoaletter.

Med et produktsortiment både bak og foran veggen vil kunder kunne få attraktive løsninger for installasjon, planlegging og utforming som skaper det komplette baderom med unike funksjoner og varighet.

Mer om Porsgrund-varemerket: Inspirert av naturen

Porsgrund Bad et varemerke som er inspirert av naturen. Porsgrund-produktene er designet for alle livets faser – for hektiske familiehverdager til de stille, velværestundene på badet. Produktene har praktiske og hygieniske løsninger med et designspråk inspirert av omgivelsene, nemlig det nordmenn er glad i, naturen.

Mer om Geberit-varemerket: Design møter funksjon

I Geberit ønsker vi at det store engasjementet vårt for design og teknologi skal inspirere og glede mennesker over hele verden. Med vår brede ekspertise og nesten 150 års erfaring sørger vi for at produktene våre ikke bare er pene å se på, men også gjør hverdagen enklere og mer behagelig.

Om Geberit

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 29 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 12 000 ansatte i rundt 50 land genererte Geberit salg av 3,0 milliarder CHF i 2020. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012. Administrerende direktør i Norge er Tor Martin Garsjø.

Tor Martin Garsjø

Adm. direktør +47 950 56 612

Geberit er ledende innen sanitærteknologi og baderomsporselen, både foran og bak veggen i baderommet.

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 11 000 ansatte i omtrent 50 land, genererte Geberit salg på 3,1 milliarder CHF i 2023. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Luhrtoppen 2
1470 Lørenskog