Fant gjemt Mapress-fitting fra Geberit – fikk el-sykkel

Fant gjemt Mapress-fitting fra Geberit – fikk el-sykkel

«Jeg har brukt Mapress i mange år, blant annet i bygg og i boliger. Det er bra fordi da slipper vi å lodde og slipper risikoen rundt det. Mapress er også veldig hendig å bruke, det er store maskiner, men det går fort og er effektivt. Nå har jeg også fått el-sykkelen hjem og den brukes av både meg og min samboer», forteller Cato Nymoen.

Geberit Mapress rørsystem har vært på markedet helt siden 1964, den gang i stål, og siden har produkter i syrfast, kobber og kobbernikkel tilkommet.

«Vi transporterer drikkevann, kjemikalier, sjøvann, varme, isvann og mye mer i pressfittingsystemer i dag. Vi ser for eksempel at dokumentasjonen vår vedrørende syrefastsystemet gjør at vi nå leverer veldig mye til oppdrettsindustrien, spesielt til oksygenanleggene. Det er store anlegg og lange rørstrekk», forteller Odd Skriden, produktsjef for tekniske produkter i Geberit Norge.

Geberit Mapress har plugg i alle rørdeler, som blant annet gjør at rørene holdes rene. Alle delene har folie med farge som indikerer materialkvaliteten og viser at en skjøt er presset når folien fjernes.

Kurs, kompetanse og solid kvalitet

Geberit er totalleverandør av press, og leverer ikke bare rørdeler, men også rør og pressverktøy for å koble delene sammen.

«Det er viktig for oss å være en systemleverandør, og i tillegg tilby alt av kompetanse rundt. Vi er den eneste leverandøren som er ute hos kundene med kurs med tilhørende prøve og montørsertifikat for å bekrefte at rørleggerne har vært gjennom en trening», sier Skriden.

Geberit leverer en merkemal for innstikksdybden, som er en viktig del av montasjen av pressfittingsystemet, og tilbyr i tillegg et eget verksted for kalibrering og reparasjon av Geberit pressverktøy.

«Det viktigste salgsargumentet vårt er likevel kvalitet. Vi har en nøyaktig, solid og god produksjon, som gjør at det blir lite reklamasjoner i ettertid. Mapress har nær ikke-eksisterende tilfeller av lekkasje eller sveisefeil i delene», sier Skriden.

De fire vinnerne som fant en Mapress-bend med stjerne bak plasthetten fikk en premie som dekker en elsykkel til en verdi inntil 35 000. Konkurransen ble gjennomført i samarbeid med Ahlsell og Heidenreich.

Om Geberit

Globalt opererende Geberit Group er en europeisk leder innen VVS-produkter. Geberit har en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik verdiskapning når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 29 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 12.000 ansatte i rundt 50 land, ga Geberit et salg på 3,1 milliarder CHF i 2019. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært med i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Administrerende direktør i Norge er Tor Martin Garsjø

Relatert innhold

Geberit er ledende innen sanitærteknologi og baderomsporselen, både foran og bak veggen i baderommet.

Den globale aktøren Geberit Group er europeisk markedsleder innen sanitærprodukter. Geberit opererer med en sterk lokal tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og gir unik merverdi når det gjelder sanitærteknologi og baderomsporselen. Produksjonsnettverket omfatter 26 produksjonsanlegg. Konsernet har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Sveits. Med rundt 11 000 ansatte i omtrent 50 land, genererte Geberit salg på 3,1 milliarder CHF i 2023. Geberit-aksjene er notert på SIX Swiss Exchange og har vært inkludert i SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Luhrtoppen 2
1470 Lørenskog