Vector™ 2 og Vector 2S – kraftmålere med nydesignet pedalpod

Vector™ 2 og Vector 2S – kraftmålere med nydesignet pedalpod

Garmin presenterer Vector 2 og Vector 2S, en videreutvikling av Garmins innovative pedalbaserte kraftmåler. Som forgjengeren Vector måler Vector 2 og Vector 2S kraft direkte i pedalen der kraften fanges med nøyaktig resultat. Med en nydesignet pedalpod og en LED-diode som gir blinkende indikasjoner ved montering og service, kan du enkelt flytte kraftmåleren mellom ulike sykler. Vector S kan oppgraderes til dobbelsidig Vector 2 for å få informasjon om venstre/høyre balanse og sykkeldynamikk. Vector kan oppgraderes med et oppgraderingskit til Vector 2.

- Introduksjonen av Vector og Vector S har gjort kraftmåling tilgjengelig for syklister på alle nivåer, forteller Andrew Silver, produktsjef EMEA for sport hos Garmin.

- Ved å redesigne pedalpoden, legge til LED-diode og tilby avanserte målingsmetoder for trening er det gjort enklere enn noensinne for syklisten å montere, holde service, oppgradere og måle kraft med hjelp av Vector 2 og Vector 2S.

Vector 2 er en dobbeltsidig, pedalbasert kraftmåler som måler kraft, kadens, balanse mellom høyre/venstre ben og sykkeldynamikk. Med funksjoner for sykkeldynamikk kan du analysere spesifikke styrker og svakheter ved å se belastning i tråkket og hvordan trykket på pedalen ser ut. Du ser også hvor lenge du sitter eller står under en sykkeltur, og kan på den måten måle effektiviteten i ulike posisjoner.

Den prisbelønnede Vector 2S måler kadens og kraft på venstre pedal for å beregne den totale effekten.

Under sykkelturen sendes all data fra pedalene til Edge sykkelcomputer, Forerunner multisportklokke eller annen ANT+ kompatibel enhet for avlesning. I tillegg kan du analysere turen, laste gratis treningsplaner og dele data via Garmin Connect.

Les mer om Vector 2 og Vector 2S på http://www.garmin.no (http://sites.garmin.com/nb-NO/vector/)