Tacx NEO Bike Plus

Tacx NEO Bike Plus

Garmin lanserer Tacx® NEO Bike Plus, en smart og brukervennlig innendørssykkel som gir en realistisk veifølelse, simulerte stigninger og forbedrede virtuelle girskift. Tacx NEO Bike Plus tilbyr en stillegående sykkelopplevelse med nøyaktige målinger for kraft, hastighet og kadens – selv ved spurt. Tacx NEO Bike Plus kan enkelt justeres for å samsvare med innstillingene til utendørssykkelen og er designet for å brukes av flere syklister. Ved paring med Tacx Training-appen1 på en kompatibel smartenhet, kan man følge strukturerte treningsøkter, delta i profesjonelle konkurranser og sykle fantastiske Tacx-filmer i spektakulære løyper rundt om i verden.

"Vi er stolte av den nye, innovative Tacx NEO Bike Plus. Det er en av de mest innovative innendørssyklene på markedet og gir en episk sykkelopplevelse", sier Dan Bartel hos Garmin.
"Tacx NEO Bike Plus viser nøyaktige ytelsesdata, har et justerbart design og tilgang til hundrevis av treningsvideoer fra hele verden via Tacx Training-appen. Med denne sykkelen kan man nyte sykkelturen og samle mil hele året – hjemme."

En sykkeltur med ekte landeveisfølelse, innendørs

Tacx NEO Bike Plus leverer avanserte trenings- og ytelsesdata og er designet for å få hver tur til å føles som om man sykler utendørs.

• Raske girskift med nye programmerbare girskiftere for SHIMANO, SRAM eller Campagnolo.
  • Opplev følelsen av å sykle på ulike underlag, for eksempel på brostein eller grus, ved tilkokobling til Tacx Training-appen eller en annen kompatibel tredjeparts app.
  • Dynamisk treghet gir en følelse av fremoverbevegelse basert på hastighet og stigning.
  • Simulerer nedoverbakker når sykkelen er koblet til en ekstern strømkilde.
  • Måler posisjonen til venstre og høyre ben for å analysere pedaltråkket og for å hjelpe med mer effektivt sykling.

Eksepsjonelt design

Tacx NEO Bike Plus gir et klart bilde av ytelse og viser pålitelig måling av kraft innen 1 % – og målinger av både hastighet og kadens. Tacx NEO Bike Plus har et velbalansert design som sikrer maksimal stabilitet og er en av de mest stillegående innendørssyklene på markedet. Sykkelen kan benyttes til spurter, med motstand opptil 2 200 watt, eller klatreetapper ved å trene på realistiske simulerte stigninger opp til 25%.

Tacx NEO Bike Plus er designet for å enkelt justeres om det er flere syklister i huset. Sykkelen leveres med mulighet for fem forskjellige krankarmlengder og rask justering av posisjonen til setet og styret for mer komfortabel sykling. I tillegg leveres sykkelen med innebygde, interaktive vifter som automatisk styres av kraft eller puls.

Tilkobling og data

Med en integrert 4,5-tommers skjerm og to USB-kontakter kan man bruke Tacx Training-appen og andre populære treningsplattformer på smarttelefon, nettbrett eller datamaskin. Man kan også koble til en Garmin Edge sykkelcomputer. Med et premiumabonnement i Tacx Training-appen kan man utfordre seg selv og få mer ut av innendørstreningen ved å sykle mer enn 250 videoer fra forskjellige steder rundt om i verden. Man kan også delta i utfordringer som "Ride with the Pros" som inkluderer eksklusive videoer med Garmin sponsede lag. Følg strukturerte treningsøkter, konkurrer mot motstandere i sanntid, last opp GPS-data, sykle med 3D-kart og mer. Etter turen finner man alle ytelsesdataene i Garmin Connect-appen™, hvor man kan se statistikk, kart og få muligheten til å analysere fremgang.

Tacx NEO Bike Plus er tilgjengelig hos utvalgte sykkelforhandlere og selges til en veiledende pris på kr. 42 949,- Les mer på Garmin.no om Tacx NEO Bike Plus.

1 Krever et Tacx Premium- eller Premium HD-abonnement