Navionics sjøkart 2022 - Navionics®+ og Platinum+™.

Navionics sjøkart 2022 - Navionics®+ og Platinum+™.

Garmin meddeler i dag at Navionics®, et varemerke hos Garmin, lanserer nye sjøkart, Navionics®+ og premium Platinum+™. Sjøkartene Navionics+ og Platinum+ leveres med nye tilpassede dekningsområder med en alt-i-ett kartløsning. Kartene leveres med detaljerikt innhold for både havområder og innsjøer samt en komplett løsning med avanserte funksjoner for et stort utvalg av kompatible kartplottere1. Alt for å hjelpe båtførere med å få mer ut av tiden man er på vannet.

”Navionics har i mange år levert komplette løsninger med verdifulle navigasjonsfunksjoner for båtførere, fiskere og seilere rundt om i verden. Disse oppdateringene gjør det enklere enn noengang tidligere for båtførere å utforske både kjente og ukjente steder med fantastiske kart”, forteller Marcello Albanese hos Navionics. ”Båtførere kan med dette fortsette å ta del av samme kvalitative innhold og premiumfunksjoner som tidligere, som høyoppløste skyggerelieffskart for å få en tryggere navigasjonsopplevelse – uansett om man er langt til havs eller ute på innsjøen”.

Navionics+ og Platinum+ tilbyr et stort antall funksjoner, som daglige sjøkartsoppdateringer, overlay og avansert teknologi for ruteplanlegging2. Er man ute i båten får man kvalitativ veiledning, som fisker ser man raskt og enkelt hvor fisken gjemmer seg. Ved kjøp av Navionics+ eller Platinum+ medfølger ett 1-års abonnement på daglige kartoppdateringer via Navionics Chart Installer. Man kan også benytte funksjonen Plotter Sync i Navionics® Boating-appen. Navionics+ og Platinum+ viser også dybdekurver ned til 0,5 meter, data fra brukere, dybdekurver og skyggelegging for grunt vann.

For mer avanserte funksjoner kan man oppgradere til premiumkartene Platinum+. I Platinum+ medfølger alle standardfunksjoner fra Navionics+. I tillegg medfølger relieffskyggelegging, satellittbilder, SonarChart™ Shading overlays, unike 3-D bilder, flyfoto og mer.

Standardkartene Navionics+ og premiumkartene Platinum+ finnes tilgjengelige i dag og selges til veiledende utsalgspris fra kr 1.690,- til kr 3.790,- basert på dekningsområde. Sjøkartene Navionics+ og Platinum+ kan aktiveres via Chart Installer eller via Navionics Boating-appen. Standardkartene Navionics+ og premiumkartene Platinum+ er kompatible med et stort utvalg kartplottere på markedet. For mer informasjon om hvilke tredjeparts kartplottere som er kompatible, les mer her: https://support.garmin.com/en-US/navionics/

1 Navionics+ og Platinum+ er ikke kompatible med Garmin kartplottere.

2 Ruteplanlegging erstatter ikke sikker navigasjon.