De nye håndholdte navigasjonsenhetene GPSMAP 67/67i og eTrex SE er allsidige, har lengre batteritid, forbedret posisjonsnøyaktighet og globale kommunikasjonsløsninger med inReach satellitteknologi

GPSMAP® 67/67i og eTrex® SE

Garmin lanserer i dag GPSMAP® 67/67i og eTrex®SE – nye tilskudd i serien av navigasjonsenheter for friluft. Med disse robuste GPS-enhetene, som er fullspekkede med verktøy, finner man enkelt veien på nye eventyr. Enhetene leveres med forbedret batteritid og multi-GNSS for bedre satellittmottak i krevende terreng og tett skog. GPSMAP 67/67i har også støtte for multibåndsteknologi, som benytter flere frekvenser for enda bedre posisjonsnøyaktighet. I tillegg leveres GPSMAP 67i med inReach®-teknologi, som hjelper med å holde kontakt med venner og familie når man er utenfor mobildekning. Om det er behov for hjelp i vanskelige situasjoner, kan man utløse interaktive SOS-varsler, som går til Garmin Response, et døgnbemannet nødkontaktsenter.

”Uansett om man er på korte eller lange turer, eller på ekspedisjoner, er eTrex SE og GPSMAP 67/67i perfekte følgesvenner. Enhetene hjelper med navigering og gir trygghet på turen takket være Garmins velkjente GPS-teknologi. Med GPSMAP 67i har man i tillegg en global kommunikasjonsløsning og mulighet til å varsle med SOS via det 100% globale satellittnettverket Iridium. Forbedret batteritid, overlegen GPS-teknologi med nødvendig turinformasjon, værvarsler via Active Weather, smartvarsler og mer2- som kan mottas i områder også utenfor mobildekning - er perfekt for friluftsentusiasten”, forteller Dan Bartel hos Garmin.

Trygg på tur med GPSMAP 67 og 67i

Den nye GPSMAP 67-serien leveres med en tre tommers fargeskjerm, som er tydelig lesbar også i sterkt sollys. Enheten passer for alle typer av eventyr. GPSMAP 67 og 67i inneholder et oppladbart lithium-ion batteri med batterikapasitet på opptil 180 timer i standardmodus, og opptil 840 timer i ekspedisjonsmodus.

Begge modellene er preprogrammert med Garmins TopoActive-kart, samt mulighet for å se satellittbilder og navigere med GNSS-støtte og sensorer. Navigasjonsenhetene leveres med 3-akset elektronisk kart og barometrisk høydemåler, slik at man kan se høyde og lufttrykk når man er på eventyr i høyden.

GPSMAP 67i tilbys med inReach-teknologi som gir mulighet for å sende toveismeldinger og posisjonssporing via det 100% globale satellittnettverket Iridium®. Ved behov kan man utløse et SOS-varsel til Garmin Response, et døgnbemannet nødkontaktsenter. Her koordineres søk- og redningsinnsats, hvor personalet kommuniserer med brukeren helt til situasjonen er avklart. Les mer om fordelene med et inReach-abonnement på Garmin.no

eTrex SE

eTrex SE er det nyeste tilskuddet til Garmins eTrex serie av håndholdte navigasjonsenheter med lang batteritid. Innstegsmodellen gir eventyrere opptil 168 timers batteritid i standardmodus, og opptil 1 800 timer i ekspedisjonsmodus med 2 AA-batterier (kjøpes separat). Navigasjonsenheten har en lettlest, høyoppløst skjerm i 2.2 tommer størrelse, hvor man enkelt ser veipunkter, kan følge posisjon og navigere på stier og ukjente steder. Enheten er robust og vanntett i henhold til IPX7-standard, med et innebygd digitalt kompass som viser nøyaktig kompassretning selv om man står stille.

Planlegg nye eventyr

Når enheten er parkoblet med kompatibel smarttelefon, kan man via appen Garmin Explore™ enkelt planlegge neste eventyr. Med oppdatert værvarsel, mobiloppdateringer som synkroniseres med Geocaching Live, enkel overføring av ruter og veipunkter, kompabilitet med mobilnettverk eller Wi-Fi, er enheten meget brukervennlig.

GPSMAP 67 er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 6 249.-
GPSMAP 67i med inReach-teknologi er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 7 399.-
eTrex SE er tilgjengelig på lager og selges til veiledende pris på kr. 2 049.-

For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1Krever et aktivt satellittabonnement. I enkelte land er bruk av satellittkommunikasjonsenheter regulert eller forbudt. Det er brukerens ansvar å vite om og følge lokale lands lovgivning.

2Må være tilkoblet appen Garmin Explore på en kompatibel smarttelefon.