Garmin vivosmart® HR – smart aktivitetsmåler med pulsmåling på håndleddet

Garmin vivosmart® HR – smart aktivitetsmåler med pulsmåling på håndleddet

SCHAFFHAUSEN, Sveits / 27. Oktober 2015 – Garmin presenterer vivosmart HR, en aktivitetsmåler med Garmin Elevate pulsteknologi for måling av puls på håndleddet. vivosmart HR leveres med smartfunksjonalitet, slank komfortabel rem, touchskjerm som er lesbar i sterkt sollys, viser klokkeslett, skritt, avstand, kalorier, puls, aktivitetsintensitet, antall etasjer som er gått med mer. Smartfunksjonalitet fungerer mot kompatibel telefon og gir varsler om sms, telefonanrop, e-post, kalenderhendelser og info fra sosiale medier. vivosmart HR fungerer også som musikkstyring og fjernstyring av VIRB-actionkamera. Med vivosmart HR får du varsler om aktivitetsnivå, med forsiktige varsler om å bevege deg ut fra en aktivitetsindikator med vibrasjonsvarsler.

«vivosmart HR er den første aktivitetsmåleren med Garmin Elevate pulsteknologi for måling av puls på håndleddet, som måler aktivitetsnivå gjennom hele døgnet og som gir tilbakemelding om puls, kaloriforbruk, aktiviteter og søvnstatistikk,» forteller Andrew Silver, produktsjef for sport hos Garmin i Europa. «Takket være vivosmart HR kan du se og gjenoppleve aktiviteter og sette deg nye mål. Samtidig er du trådløst tilkoblet med varsler om sms, telefonanrop, e-post og mer når du er på farten».

vivosmart HR leveres med et slankt og komfortabelt armbånd, opptil 5 dagers batterikapasitet, er vanntett ned til 50 meter (5 ATM) og kan brukes hele døgnet. I tillegg til å måle skritt, kalorier, distanse, puls og vise klokkeslett er vivosmart HR utstyrt med en integrert barometrisk høydemåler. Høydemåleren beregner antall trapper gått gjennom dagen. Aktivitetsintensitet måles i intensitetsminutter, som ser fremdrift mot aktivitetsmål du setter selv eller får anbefaling om fra andre.

Som sin forgjenger fungerer vivosmart HR med bevegelsesvarsling ut fra en aktivitetsindikator. Ved å sitte for lenge varsles brukeren forsiktig med en vibrasjon på håndleddet, ut fra en beregning om et daglig tilpasset aktivitetsmål. Dette justeres med grunnlag i aktivitetsberegning gjennom noen dagers bruk, og motiverer til bedre helse og aktivitet. Brukeren kan også manuelt sette daglige intensitetsmål, og mål for antall trapper som skal gås.

Med utgangspunkt i dagens trådløse verden er vivosmart HR beregnet for deg som alltid er på farten og har behov for nyttige verktøy i hverdagen. Funksjoner for smartvarsling viser varsler om sms, telefonanrop, e-post, kalenderhendelser, og info fra sosiale medier. vivosmart HR fungerer også som musikkstyring og fjernstyring av VIRB-actionkamera (selges separat).

vivosmart HR synkroniserer automatisk med den nylig oppdaterte Garmin Connect™ Mobile app4 for iPhone® eller AndroidTM og gjennom dagen kan brukeren se statistikk om aktiviteter, søvnstatistikk, få- eller gi utfordringer fra/til andre. Brukergrensesnittet i applikasjonen er brukervennlig og gir informasjon om alt fra daglig aktivitet til trender og tendenser over tid. I tillegg kan informasjonen kobles mot brukerkonto i MyFitnessPal, som viser informasjon om kaloriinntak og kaloriforbruk, mot bestemte og planlagte daglige mål.

Vivosmart HR forventes leveringsklar i november og i tre farger – sort, lilla og midnattsblå.

1 Se www.garmin.com/ataccuracy

2 Se www.garmin.com/BLE for liste med kompatible smarttelefoner.

3 Se www.garmin.com/waterrating.

4 Innen rekkevidde.