Garmin tactix Delta

Garmin tactix Delta

Garmin lanserer i dag tactix Delta, en taktisk GPS-smartklokke som er utviklet etter de amerikanske militærstandardspesifikasjonene MIL-STD-810. Klokken leveres med et ripebestandig, kuppelformet safirglass, med en svart stålkant belagt med diamantlignende karbon (DLC) og et svart bakdeksel i PVD-belagt stål. tactix Delta har nye taktiske funksjoner som Stealth-modus, der all lagring og deling av posisjon ikke kan sees eller deles av andre, samt en Kill Switch som umiddelbart sletter alle brukerdata. GPS-klokken, som er fjerde generasjon av tactix, leveres med et oppdatert design med en stor 1,4 tommers skjerm, som er en økning på 36% sammenlignet med tidligere modeller. tactix Delta leveres også med støtte for avspilling av musikk, Garmin PayTM og innovative, nye funksjoner som PaceProTM og Power ManagerTM.

”Form møter funksjonalitet i den nye tactix Delta’s robuste design, med riflede sideknapper som er enkle å trykke på også med hansker, kombinert med taktiske funksjoner som JumpMaster, Stealth-modus, Kill Switch, dobbelt posisjonsformat og mye mer”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”Denne GPS-premiumklokken er klar for oppdrag og viser at profesjonelle verktøy også kan være stilige”.

I tillegg til de nye funksjonene Stealt-modus og Kill Switch leveres tactix Delta med dobbelt posisjonsformat, som innebærer to ulike oppsett og visning av ulike koordinatsystemer på skjermen. Klokken er også preprogrammert med en taktisk aktivitetsprofil, projiserer veipunkter og Jumpmaster-modus som hjelper deg å beregne utløsning for fallskjermen såvel som guiding til målet etter at du har landet på bakken. tactix Delta er preprogrammert med TopoActive-Europe kart, avansert navigasjonsfunksjonalitet, barometrisk høydemåler, kompass og støtte for flere globale satelittnavigasjonssystemer.

En annen nyhet i tactix Delta er Power Manager-funksjonen som hjelper deg å se og styre hvordan ulike innstillinger og sensorer påvirker batterilevetiden. Gjenstående batteritid vises i antall timer og dager slik at du enkelt ser om klokkens batteritid klarer seg for den planlagte aktiviteten. Batteriet har en levetid på opptil 21 dager i smartklokkemodus og opptil 80 dager i batterisparemodus.

I tillegg til det brede utvalget av taktiske funksjoner leveres tactix Delta med alle de funksjoner du behøver for friluftsbruk, for trening og generelle aktiviteter1. I de innebygde treningsprofilene finner du VO2-maks beregning og treningsstatus som justeres utfra varme og høyde. tactix Delta leveres som nevnt med TopoActive-Europe kart, i tillegg til skikart for mer enn 2000 ulike alpintbakker og banekart for mer enn 41000 internasjonale golfbaner.

tactix Delta gir deg også verdifull funksjonalitet som en hverdagsklokke. Med musikklagring kan du lagre opptil 2000 sanger, eller synkronisere spillelister fra flere av de mest populære musikkavspillingsleverandørene, uten behov for å ha med telefonen når du hører på musikk. Klokken støtter også Garmin Pay, for kontaktløs betaling, slik at du slipper å ha med deg mobil eller bankkort. Når klokken er paret med kompatibel smarttelefon får du ulike varsler på skjermen, som sms, e-post, kalenderpåminnelser og annet. tactix Delta er kompatibel med inReach mini og GPSMAP 66i4, som gir mulighet for toveis satellittkommunikasjon, og Alpha 50/100 for hundesporing.

tactix Delta lanseres på messen Shot Show i Las Vegas, USA, 20-24 januar.
tactix Delta er tilgjengelig på lager og selges til en veiledende utsalgspris på kr. 9999.-

1Les mer på Garmin.com/ataccuracy for mer informasjon
2 Krever abonnement hos en tredjeparts musikkleverandør
3 For å se hvilke land, kort og banker som støtter Garmin Pay funksjonen, les mer på nettsiden garmin.com/garminpay/banks.
Krever et aktivt satellittabonnement.