Brukervennlige GPS’er for lastebil, som inkluderer høyoppløste satellittbilder for planlegging av ankomst og ny fellesskapsbasert kjøreveiledning.

Garmin oppdaterer dēzl LGV-serien

Garmin lanserer neste generasjon dēzl™ LGV-serie, den nyeste serien med GPS-navigasjonsenheter for lastebiler. Serien leveres med Garmins pålitelige lastebilnavigasjon og er den første som integreres med dēzl community1, og gir innsikt og vurderinger fra tusenvis av andre sjåfører for å hjelpe brukere med å finne best rangerte parkeringsplasser og navigere til lastebilsjåførers foretrukne destinasjoner, inkludert lasteramper og sikkerhetsporter.

«Den nyeste dēzl LGV-serien er i tråd med Garmins forpliktelse til å gjøre livet enklere for lastebilsjåfører. Ved å utnytte dēzl-fellesskapet kan sjåfører koble seg sammen og dele sin innsikt for å hjelpe andre med å enkelt navigere til lasteramper, lastebilinnganger og parkeringsplasser. Å vite på forhånd om et stopp er tomt, overfylt, godt opplyst eller stille, kan hjelpe sjåfører med å reise trygt og effektivt», forteller Dan Bartel hos Garmin.

Viser deg veien

Den nye dēzl LGV-serien er utviklet for å forenkle livet på veien, og hjelper yrkessjåfører med å jobbe mer effektivt.

• Tilpasset lastebilruting: Finn de riktige rutene basert på kjøretøyets størrelse og vekt2, med varsler for kommende brohøyder, skarpe svinger og mer.
  • Planlegging av ankomst: Se høyoppløselige visninger av destinasjonen for å planlegge ankomst.
  • dēzl-fellesskapsinnsikt: Se hva andre lastebilsjåfører erfarer og deler, for enkelt å finne de best rangerte lastebilparkeringene og foretrukne lastebilplasseringer, inkludert sikkerhetsporter, lasteramper og mer.
  • Varsler om vindhastighet: Se informasjon om kjøreforhold og motta varsler når sterk vind oppdages med et nytt kartoverlegg1.
  • Miljøsoneruting: Få veiledning og advarsler om miljøsoner på ruten din.
  • Lastebilparkering: Se lastebilvennlig parkeringsinformasjon langs ruten, inkludert data fra Truck Parking Europe©.
  • Populære ruter: Øk situasjonsbevisstheten i ukjent territorium ved å se populære ruter som brukes av andre lastebilsjåfører.
  • Taleassistent: Les opp kommandoer for å kontrollere dēzl-navigasjonsenheten, og hold hendene på rattet3.

Neste generasjons dēzl LGV720/820/1020 navigasjonsenheter for lastebiler er tilgjengelig på lager, med fargesterke, krystallklare og høyoppløselige berøringsskjermer som spenner fra 7-, 8- eller ekstra store 10-tommers skjermalternativer. Disse selges med veiledende utsalgspriser fra kr. 5 349,- til 10 799,- Hvis du vil vite mer, kan du lese mer på garmin.com/dēzl

1Krever bruk av dēzl app’en på en kompatibel smarttelefon.

2Ikke tilgjengelig i alle områder. Selv om du angir lastebilens profilegenskaper, er det ingen garanti for at det tas hensyn til lastebilens egenskaper i alle ruteforslagene. Ta alltid hensyn til alle oppsatte veiskilt og veiforhold.

3Talekommando er tilgjengelig på engelsk, tysk, italiensk, spansk, dansk, svensk og nederlandsk.