Garmin lanserer LiveScope Plus med forbedret oppløsning, tydeligere bilder og bedre målseparasjon

Garmin lanserer LiveScope Plus System, siste tilskudd til Garmins revolusjonerende serie med ekkolodd som viser bilder i sanntid. Med tydelige ekkoloddbilder, med opptil 35% forbedret målseparasjon om man sammenligner med tidligere system, høyere oppløsning og mindre støy. Dette gjør det enklere enn noengang å se bunnstruktur, agnet og fisk som svømmer rundt båten i sanntid, også når båten ligger stille. Den nye LiveScope Plus leveres med tre modus – Forward-, Down- og Perspective – i LiveScope Plus pakken medfølger også den populære Perspective Mode braketten.

”LiveScope forandrer forutsetningene for sportsfiskeren. Ved å levere krystallklare bilder i sanntid, som også viser bevegelige objekter, er det faktisk mulig å se og skille ulike fiskearter”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”De justeringene som er gjort i Live Scope Plus, med forbedret bildegjengivelse, svingerfølsomhet og målseparasjon, gjør at du til og med kan se fiskesnøret – for å ikke snakke om agnet og hvordan fisken reagerer på det”.

Bilder som du aldri har sett tidligere

Den nye LiveScope Plus svingeren er optimalisert for presisjon og nøyaktighet. Ikke nok med at den leverer 35% forbedret målseparasjon, den kan også identifisere mål som er så små som 35 centimeter på opptil 35 meters avstand fra båten. Med krystallklare ekkoloddbilder – som er tilgjengelige i syv livlige fargevalg – kan man se fisk og bunnstruktur bedre enn tidligere på skarpe bilder, med mindre støy og bedre målseparering. LiveScope Plus er også utstyrt med flere sensorer som gjør at den konstant justerer ekkoloddstrålen for å kompensere båtens bevegelser, slik at man under tøffe værforhold alltid har et stabilt ekkoloddbilde.

Tre modus i ett system

LiveScope Plus System leveres med tre unike modus, som ved hjelp av en justerbar brakett kan benyttes under fisket. Det kreves ingen verktøy. For å se forover i sanntid vris giveren i retning forover. Ønsker man å se under, eller til siden, vil man med Perspective Mode få bildegjengivelse på skjermen som er tilpasset målet. Velg enkelt det moduset som passer best for stedet du skal fiske, visningen på skjermen vil automatisk tilpasse seg på kompatibel Garmin kartplotter1.

Fordeler med å oppgradere til LiveScope Plus

Ved kjøp av LiveScope Plus medfølger en kompakt GLS 10 black box og en LiveScope Plus LVS34-svinger, samt et sylinderfeste for trollingmotor og et monteringsfeste for riggmontering. Det medfølger også et plug-and-play adapter for Garmin marine nettverk, for enkel installering og integrasjon mot kompatibel kartplotter. Via en gratis programvareoppdatering kan LVS34-svingeren også legges til på et eksisterende LiveScope-system med Black Box.

Både LiveScope Plus System og LiveScope Plus LVS34-svingeren er tilgjengelig på lager i mars, til veiledende utsalgspris på kr. 23.599,- og kr. 15.599,- LiveScope Plus er kompatibel med et stort utvalg av Garmins kartplottere i GPSMAP®- og ECHOMAP-serien. Les mer på www.garmin.nofor å se komplett liste over kompatible enheter.

1 Kompatibel med GPSMAP 8400/8600-serien, GPSMAP x2 Plus, GPSMAP x3, ECHOMAP Ultra-kombinasjonsenheter, ECHOMAP UHD 7/9”