Garmin GMR™ 2524 xHD2 og GMR 2526 xHD2

Garmin GMR™ 2524 xHD2 og GMR 2526 xHD2

Olathe, Kansas / 6. oktober, 2015 – Garmin presenterer GMR™ 2524 xHD2 og GMR 2526 xHD2, to nye åpne radarantenner designet for det semi-proffe fiskemarkedet og større yachter. Disse høy-definisjons radarene tilbyr 25kW effekt, en forbedret rekkevidde på 96 nautiske mil, og Pulse Expansion som maksimerer sendereffekt.

«Med dobbelt så mye effekt som andre radarantenner i vår xHD2-serie, vil GMR 2524 og 2526 xHD2 være våre mest kraftfulle radarer til dags dato», sier Dan Bartel hos Garmin. «Radarantennene tilbyr utrolig rekkevidde og utmerket målseparasjon, og vil være et godt verktøy for å detektere land, andre båter eller vær, samt en god hjelp for å lokalisere fisk.»

4-fots GMR 2524 xHD2 og 6-fots GMR 2526 xHD2 har Pulse Expansion, en ny funksjon som gir brukeren mulighet til å forlenge sendepulsen og dermed maksimere energi på mål og øke størrelsen av de på skjermen. Pulse Expansion vil dermed hjelpe brukeren til å identifisere mål på lengre avstand og hjelpe til med å se mål som man tidligere ikke har sett. Pulse Expansion vil også være tilgjengelig for øvrige åpne radarantenner i xHD2-serien og xHD radardomer med en gratis softwareoppdatering.

Disse kraftfulle nye radarantennene innehar også funksjonen Auto Gain, en unik funksjon som lar brukeren lett lokalisere fugleflokker på vannoverflaten, noe som indikerer en mulig fiskeplass. I tillegg vil alle xHD2 åpne radarantenner ha funksjonen Dual Radar Support som standard. Dette gir brukeren mer fleksibilitet til å kunne tilpasse systemet og vise forskjellig informasjon på uavhengige skjermer.

Andre funksjoner som vi finner i de nye 25kW xHD2-serien er Dual Range som lar brukeren se to forskjellige avstander på samme skjerm, noe som vil øke sikkerheten til de om bord. Dette eliminerer behovet for å skifte mellom ulike zoom-nivåer og lar i stedet brukeren holde øye med farvannet i umiddelbar nærhet og på horisonten for å sikre seg at land, struktur og andre skip alltid kan bli observert. Disse pålitelige radarene har også Dynamic Auto Gain og Dynamic Sea Filter som automatisk tilpasser seg etter forholdene for å sikre brukeren best mulig radarbilde med minimalt med støy. Sammen med 8-bits farge vil radarene gi brukeren et presist og sann representasjon av vær og obstruksjoner som er forut.

GMR 2524 xHD2 og GMR 2526 xHD2 er tilgjengelig for salg og integrerer seg sømløst med kompatible Garmin GPSMAP® kartplottere, kombiplottere og multifunksjonsdisplay. En omformer er inkludert og sørger for at radaren fungerer både på 12V og 24V anlegg. For mer informasjon, se garmin.com.