Garmin fornyer global samarbeidsavtale med Wings for Life World Run 2016

Garmin fornyer global samarbeidsavtale med Wings for Life World Run 2016

SCHAFFHAUSEN, Sveits / 2. November 2015 – Garmin fornyer global samarbeidsavtale med Wings for Life World Run 2016, et løp for alle. For løperen, men også for deg med et handikap eller om du sitter i rullestol. Løpet arrangeres 8. Mai 2016 i Stavanger, og i 33 land – nøyaktig på samme tidspunkt, og er et løp som er annerledes enn andre løp. Målstreken kommer bakfra i form av en følgebil, og når følgebilen har tatt deg igjen er du ute av løpet. 100% av inntektene fra løpet går uavkortet til Wings for Life Foundation, med formål å finne en kur som kan helbrede ryggmargskader. Som leverandør av produkter som motiverer til fokus på helse og en aktiv livsstil, er Garmin stolt av å bidra som samarbeidspartner med Wings for Life World Run 2016.

Wings for Life World Run ble arrangert for første gang i 2014. Grunntanken fra Wings for Life Foundation er at løpet skal passe for alle. Ikke bare løpere som er mosjonister eller profesjonelle utøvere inviteres, også de som har ulike handikap eller sitter i rullestol kan være med. Løpet i Norge arrangeres i Stavanger hvor det er flatt terreng. Løpene i 33 land starter samtidig klokken 13.00 AM UTC, 30 minutter senere starter målbilen for å innhente løperne. Til slutt står det kun igjen en kvinnelig og en mannlig vinner nasjonalt, og to vinnere globalt – du konkurrerer ikke bare mot løpere i Norge, men mot løpere over hele verden!

Garmin forplikter seg gjennom samarbeidsavtalen å motivere til påmelding til Wings for Life World Run. Samtidig er Garmins mål å motivere til en mer aktiv livsstil og ha fokus på helse. Produktene fra Garmin har stor bredde, fra aktivitetsmålere til avanserte produkter for løping, sykkel og multisport. Særlig vivo- og Forerunner-serien er ideelle for den melder seg til løpet den 8. Mai 2016.

Registrering til Wings for Life World Run 2016 er åpnet og vi ønsker at du som leser dette melder deg på. Husk at løpet er for alle, også for deg som har et handikap eller som sitter i rullestol. Meld deg på – husk at du gjør en forskjell! For påmelding, eller om du ønsker å lese mer, se nettsidene www.wingsforlifeworldrun.com.