Garmin epix – wear epix, be epic

Garmin epix – wear epix, be epic

Garmin lanserer epix, en premium GPS-smartklokke med en fantastisk AMOLED-skjerm. Toppmodellene leveres med safirglass, urkasse i titan og opptil 16 dager batteritid i smartklokkemodus. epix passer i alle sammenhenger og er fullspekket med smarte funksjoner og preprogrammerte apper som registrerer helse, trening og aktivitetsdata. Alt i et sofistikert design.

“epix er en allsidig premium GPS-smartklokke, med preprogrammerte multisport-profiler for den aktive. Klokken leveres med en fantastisk, fargesterk og skarp AMOLED-skjerm, eksepsjonelt lang batteritid, brukervennelige menyer og avanserte funksjoner som registrerer helse, trening og restitusjon”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”Uansett hvilke mål du har, epix er en klokke som følger deg og gir viktig innsikt og motivasjon langs veien”.

Sofistikert design og funksjonalitet
epix er robust og utviklet for å benyttes hver dag. Klokken leveres med en 1.3’’ AMOLED-skjerm og premium materialer som safirglass og urkasse i titan. Garmins velkjente brukergrensesnitt med knappestyring er videreutviklet, hvor epix i tillegg til knappestyring også leveres med en ny og responsiv berøringsskjerm. Dette gir en allsidig brukervennlighet som gjør det enkelt å anvende daglige smartklokkefunksjoner og kartnavigering. Klokken er programmert med avanserte treningsprogrammer, hvor animerte treningsøvelser kan følges for yoga, styrke og kondisjonstrening. Om man skal direkte fra jobb til trening er det enkelt å bytte armbånd med QuickFit-remmer (kjøpes separat). Disse finnes tilgjengelig i metall, lær eller silikon.

Døgnkontinuerlig helseoversikt
Med Garmins brede utvalg av helsefunksjoner, som døgnkontinuerlig registrerer avanserte helsedata, har man de nødvendige verktøyene for å få en større forståelse av egen helse. epix måler puls på håndleddet (med mulighet for å legge inn varsler for høy eller lav puls1), respirasjon, stress, søvn som viser stadier for lett-, dyp- og REM-søvn samt Body-Battery™ som viser energinivå. epix holder tritt med en aktiv livsstil – uansett hvilket nivå man er på – og er preprogrammert med et stort utvalg av aktivitetsprofiler for styrketrening, tennis, klatring, buldering, golf, surfing og alpint med mer.

Garmin Coach
Uansett om man trener for å løpe 5 kilometer, eller lengre, så kan epix hjelpe med planlegging og gjennomføring. Med tilpassede treningsplaner fra Garmin Coach, som er et komplett treningsoppsett i appen Garmin Connect, får man en virtuell personlig trener som følger opp treningen mot målet som er planlagt. Dette er gratis. epix leveres også med avanserte treningsfunksjoner, blant annet PacePro, som gir deg høydejustert tempoveiledning under løpeturen, og REAL-TIME Stamina, som viser hva du ”har igjen på tanken” (energinivå). Kan vises i prosent, avstand og tid. Tren smartere med daglige forslag for treningsøkter, med personlig tilpassede mål utfra treningshistorikk, restitusjonstid og biometriske data.

Navigasjonsfunksjoner
Liker du friluft og turer i skog og mark? epix støtter alle de ulike satellittsystemene og er videreutviklet for å gi bedre GPS-nøyaktighet enn tidligere. I Sapphire-versjonene leveres TopoActive-kart preprogrammert (gratis), med mulighet for å laste ned kart fra hele verden via Wi-Fi ®. SkiView skikart er oppdatert for deg som liker alpint og inneholder nye data og en forbedret oversiktsvisning. Med batteritid på opptil 16 dager i smartklokkemodus og opptil 42 timer i GPS-modus, kan man konsentrere seg om aktiviteten, uten å bekymre seg om at klokken behøver lading.

Brukervennlige smarte funksjoner

epix leveres med trådløse funksjoner og bekvemmelighet med et stort utvalg funksjoner som:

• Smartvarsler: Motta varsler2 for telefonanrop, sms, oppdateringer i sosiale medier, kalendernotater og mer.
  • Musikk: Last ned sanger og spillelister3, inklusive de du har fra tredjeparts musikkstreamingleverandører. Spotify®, Amazon Music og Deezer er preprogrammert via den nye Connect IQ Store On Device. Med Connect IQ Store On Device kan du oppdage anbefalte apper og innstallere via Wi-Fi direkte i klokken, uten behov for telefon.
  • Sikkerhet og sporing: Hendelsesdetektering (under visse friluftsaktiviteter) og assistanse kan sende en melding som viser posisjon i sanntid (om tilgjengelig mobildekning) til preprogrammerte nødkontakter
  • Garmin Pay: Kontaktløs betalingsløsning4, som gir mulighet for å la kort og kontanter ligge hjemme.
  • Personlig tilpassning: Gjør klokken mer personlig ved å laste ned apper, widgets, urskiver og mer i Connect IQ.

Smartfunksjoner for Garmins klokker er kompatible med iOS og Android smarttelefoner.

epix er tilgjengelig på lager og selges til veiledende utsalgspris fra kr. 10 299,-
For mer informasjon, les mer på www.garmin.no

1 Les mer på Garmin.com/ataccuracy

2 Ved parkobling med en kompatibel smarttelefon. Når det gjelder krav og begrensninger for sikkerhets- og sporingsfunksjoner, les mer på Garmin.com/safety.
3 Krever premiumabonnement hos en tredjeparts musikkstreamingleverandør

4 For å se hvilke banker som støtter Garmin Pay, les mer på https://www.garmin.com/nb-NO/garminpay/banks/