Garmin Alpha 200

Garmin Alpha 200

Garmin lanserer Alpha 200, en håndholdt GPS-enhet som er utviklet for jakt og hundesporing. Den nye Alpha 200 leveres med innovative navigasjon- og kartfunksjoner, en stor 3.5 tommer berøringsskjerm og tilpassbare knapper som gir en brukervennlig opplevelse ved sporing og trening. I tillegg er det enkelt å administrere antall hunder og jaktlag på skjermen. Alpha 200 leveres med lang batteritid og losindikator (HD Bark).

”Tilskuddet med Alpha 200 i Alpha-serien er kjærkomment. Alpha 200i, som ble lansert i 2020, har så langt vært populær. Nå kan vi tilby Alpha 200 til de jegerne som ikke har behov for inReach-teknologien, men som ønsker en oppgradering for å kunne utnytte de nyeste funksjonene i Alpha serien”, forteller Dan Bartel hos Garmin.

Med en berøringsskjerm i 3,5 tommer størrelse, og forbedret visning både i mørke og sterkt sollys, kan man tilpasse Alpha 200 for spesifikke behov ved å velge den informasjonen som er viktig. Det er enkelt å tilpasse sporing- og treningsfunksjoner via et brukervennlig grensesnitt med 7 knapper. Via de programmerbare knappene kan man enkelt legge inn de funksjonene man ønsker og bruker mest under jakten.

Alpha 200 leveres med multibånd-GNSS-teknologi og preprogrammerte TopoActive Europe kart. Det er også mulighet for å legge til detaljerte topokart, eller laste ned og overføre BirdsEye satellittbilder. Via appen Garmin Explore kan man benytte enheten sammen med kompatibel smarttelefon, som gir muligheten til å lagre jakten, se hundesporing i sanntid, ruter og veipunkter, statistikk og mulighet til å dele- og gjenoppleve jakten med andre.

Uansett om man benytter tradisjonell kartvisning eller den nye funksjonen ProView, kan man på Alpha 200 spore opp til 20 hunder1. For å se mest mulig informasjon viser hundelisten en summering for hver hund, som inkluderer batterinivå på hundehalsbåndet og annen verdifull informasjon. Alpha 200 kan lagre og dele informasjon om opptil 250 hunder i inaktiv status, slik at man kan velge oppsett mellom ulike hunder eller jaktlag.

Med en Alpha 200 kan man ta del i Garmins økosystem av ulike produkter. Med GPS-navigatorene Tread™, DriveTrack™ eller en enhet i Montana® 700-serien, kan man spore hundene. Alternativt kan man se informasjon rett på håndleddet med GPS-smartklokkene Instinct®, fēnix® eller tactix®. Med Alpha 200 kan man spore andre hunder eller jegere, inklusive de som benytter Garmins nylanserte Alpha 10.

Rekkevidden for sporing og trening er opptil 14,5 kilometer (avhengig av terreng), batteritiden for Alpha 200 er opptil 20 timer i GPS-modus. Alpha 200 er vanntett i henhold til IPX7-standard2.

Alpha 200 kan kjøpes som som håndenhet, eller i bundle-versjon med hundehalsbånd.
Veiledende utsalgspris er kr. 8 999.- eller kr. 10 999.- for bundle-versjon med hundehalsbånd.

1Krever flere hundehalsbånd, må kjøpes separat.

2Les mer på Garmin.com/waterrating