Introduserer INSTAX Pal | Den første av sitt slag - et digitalt kamera fra INSTAX som passer rett i hånden

Få små øyeblikk til å føles store. Et nytt digitalt kamera lar brukerne fange øyeblikk på en måte som aldri før.

RATINGEN, Tyskland, 21. September 2023: FUJIFILM Europa GmbH, Imaging Solutions Division, annonserte i dag deres første digitale kamera som får plass i håndflaten, INSTAX Pal digital kamera («INSTAX Pal»). INSTAX sitt seneste kamera lar brukerne enkelt fange både små og store øyeblikk i løpet av livet. Sammen med mobilprinterne i INSTAX Link-serien («INSTAX Link series») er INSTAX Pal en ny og spennende måte å ta bilder på.

FUJIFILM Holdings Corporation, Tokyo, lanserte instant-fotosystemet og produkter under merkevaren INSTAX i 1998, og feirer sitt 25-årsjubileum i år (2023) («INSTAX”). Inntil nå har lineuppen inkludert instantkameraer med en «shoot and print»-funksjon, og mobilprintere med en «print»-funksjon, men INSTAX Pal som annonseres i dag er det første «shoot only» produktet i INSTAX-serien.

Dette nye kompatible, digitale kameraet passer perfekt i hånden, og sender bilder direkte til din smarttelefon via Bluetooth1 til den dedikerte INSTAX Pal mobilappen. Når brukeren er klar kan de printe deres favorittbilder via en mobilprinter i INSTAX Link-serien*, eller instant-hybridkameraene INSTAX mini Evo og INSTAX mini LiPlay, noe som betyr at man har mulighet for å printe både i mini, SQUARE, eller WIDE format. Man kan også få digitale INSTAX bilder som kan lagres på din smarttelefon, og deretter deles til sosiale medier.

1 : Bluetooth® arbeidsmerke og logo er registrerte varemerker av Bluetooth SIG Inc. FUJIFILM Corporation bruker disse merkene basert på en lisensavtale.
*Kompatibel INSTAX Link-serie: INSTAX mini Link, INSTAX mini Link2, INSTAX SQUARE Link og INSTAX Link WIDE mobilprintere.

Det digitale kameraet som passer rett i lomma lar deg enkelt ta bilder med bare en hånd, og vidvinkellinsen er perfekt for gruppebilder. Men de spennende funksjonene stopper ikke der.

• Fjernfotografering via den tilhørende mobilappen gjør det mulig for brukeren å være en del av selve bildet. Appen lar brukeren sjekke komposisjonen av bildet via deres smarttelefon før de tar bildet med INSTAX Pal.
  • Intervallfotografering lar brukeren ta kontinuerlige bilder med 3 sekunders intervaller, som deretter kan redigeres i appen for å velge det beste bildet.
  • INSTAX animasjon kombinerer flere bilder i en video som ligner på en flippbok. Hvis brukeren vil printe INSTAX-animasjonen blir det printet et INSTAX-bilde med en QR-kode på. Skann QR-koden på bildet for å spille av videoen.
  • L [Link] Modus lar brukere koble deres INSTAX Pal direkte til en mobilprinter i INSTAX Link-serien via Bluetooth. Da vil bildene printes ut automatisk etter de er tatt, på samme måte som instant-kameraene våre.
  • Avtagbar flerbruksring som kan brukes som en stropp, en enkel bildesøker for å ramme inn bildet, og som et kamerastativ til fjernfotografering.

Pris og tilgjengelighet:
Fujifilm’s INSTAX Pal digitale kamera vil være tilgjengelig til produsentens veiledende utsalgspris på 999.95 NOK (inkl. moms) for Milky White, Powder Pink, Pistachio Green, Lavender Blue, og 1,299.95 NOK (inkl. moms) for Gem Black. Den er forventet å være tilgjengelig for kjøp 5. Oktober 2023. For mer produktinformasjon se https://www.instax.no/instax-pal/.

INSTAX Pal Design Silicone Case er forventet å være tilgjengelig 5. Oktober 2023 til produsentens veiledende utsalgspris på 169.95 NOK (inkl. moms) for hvit, rosa, grønn og blå, og 189.95 NOK (inkl. moms) for den sorte.

INSTAX mini Soft Lavender instant-film er forventet å være tilgjengelig 5. Oktober 2023 til produsentens veiledende utsalgspris på 129.95 NOK (inkl. moms) per pakke (10 stk.).

Om INSTAX
INSTAX-brandet ble lansert i 1998, og feirer dermed sitt 25-årsjubileum i 2023. INSTAX hadde sitt utgangspunkt i Japan, og har vokst seg til å bli en global merkevare som holder til i over 100 land over hele verden, inkludert Europa, Amerika, Kina og Sørøst-Asia. Ikke bare kan du printe viktige øyeblikk der på stedet, men du kan nyte INSTAX som et nytt kommunikasjons- og selvuttrykksverktøy for å formidle følelsene dine. I tillegg til analoge instant-kameraer har vi ekspandert vår portefølje med hybride instant-kameraer som lar deg fotografere samtidig som du kan følge med på monitoren på baksiden av kameraet, og utvelge og printe dine beste bilder, samt mobilprintere som lar deg enkelt printe bilder fra din smarttelefon på stedet. Samtidig arbeider vi aktivt med å promotere samarbeider innenfor en rekke områder rundt om hele verden, inkludert mote, musikk, idrett og gaming. Innenfor idrett er vi medsponsor av FUJIFILM INSTAX Undisputed Masters, en internasjonal breaking-konkurranse, og fremmer i stor grad verdien av INSTAX.

Om Fujifilm
FUJIFILM Holdings Corporation, Tokyo, utnytter deres dybdegående kunnskap, og innehavende kjærneteknologier for å levere «Value from Innovation» i deres produkter og tjenester, innenfor forretningssegmentene helsetjenester, materialer, forretningsinnovasjon og bildebehandling. Deres nådeløse jakt etter innovasjon er fokusert på sosial verdi, og å forbedre folks liv verden over. Fujifilm er forpliktet til ansvarlig miljøforvaltning og godt samfunnsborgerskap. For mer informasjon om Fujifilms Sustainable Value Plan, se her. For regnskapsåret avsluttet 31. mars 2023 hadde selskapet globale inntekter på cirka 2.9 trillioner Yen (21 billioner USD til en valutakurs på 134 YEN/USD). For mer informasjon se: www.fujifilmholdings.com.

Cecilie Øverland
INSTAX Brand Manager