Gjør plass til mer. Ta perfekte gruppebilder med det NYE instax WIDE 400™

Gjør plass til mer. Ta perfekte gruppebilder med det NYE instax WIDE 400™

• Tilføyelsen av en selvutløser forbedrer gruppebilder, og sikrer at alle kan være med i bildet.
  • Tilbehøret for å justere vinkelen på kameraet, og close-up linsen fullfører kameraets oppgradering fra dens første lansering for 10 år siden.
  • Automatisk eksponering og blitskontroll, sammen med den unike WIDE-format filmen leverer en bred vifte av bildemuligheter, og ‘gir rom for mer’.

I tillegg får instax mini LiPlay™ en oppgradering, tre nye farger, teksturer, programvare og ladeinngang.

RATINGEN, Tyskland, 18. juni 2024: FUJIFILM Europe GmbH, Imaging Solutions Division, annonserer i dag lanseringen av den seneste tilføyelsen til instax™ WIDE familien, nemlig instax WIDE 400™ instantkameraet (“instax WIDE 400™”) i en unik grønnfarge – Sage Green.

instax WIDE 400™ er etterfølgeren til instax WIDE 300™ som ble lansert for 10 år siden, tilbake i 2014. Det er et analogt instantkamera i det stadig populære WIDE-formatet, som tar bilder i et dobbelt så bredt format som minifilmen. Den er ideell for gruppebilder og landskap, og lar fotografen fange atmosfæren til et sted ved å inkludere miljøet rundt motivet. Det nye og oppdaterte kameraet kommer nå med en selvutløser som forbedrer gruppebilder og sikrer at ingen er utelatt fordi de står bak kameraet. Det følger også med et tilbehør for å justere kameravinkel for å oppnå den perfekte vinkel på bildet uten å trenge en tripod. Ved å montere den inkluderte close-up linsen kan du ta bilder så tett som 40cm for fantastiske makrobilder, sammen med de originale instax™ WIDE-bildene.

Det vil også på samme tid lanseres en ny og unik instax WIDE 400™ kameraveske, som matcher fargen til det nye kameraet.

instax mini LiPlay™ får en oppfriskning

I dag kan FUJIFILM Europe også annonsere at instax mini LiPlay™ 2-i-1 hybrid instantkamera ("instax mini LiPlay™"), får en oppgradering. Det lanseres ter nye farger som matcher de seneste trends – Matcha Green, Misty White og Deep Bronze, med ulike teksturer for å matche hver farge. Mens den samme funksjonalitet, betjeningsevne og kompakthet opprettholdes, har funksjoner som lydfunksjonen for opptak av talemeldinger, og mobilprinterfunksonen for å printe bilder direkte fra ens smarttelefon blitt beholdt. Kameraet drar nå også nytte av en USB Type-C ladeinngang. Utover dette betjenes nå programvareoppdateringen, som tidligere krevde nedlastning fra en hjemmeside og lagring på et mikro-SD kort, enkelt ved å koble sammen den dedikerte app og instax mini LiPlay™, noe som forbedrer brukervennligheten ytterliggere.

Som med den eksisterende instax mini LiPlay™ kommer selve kameraet med 13 designrammer og 6 filtre, mens appen har mer enn 60 ulike designrammer. Rammene og filtrene kan brukes for å gi en ekstra effekt til bildene.

Pris og tilgjengelighet:
Fujifilm’s instax WIDE 400™ instantkamera vil være tilgjengelig til en veiledende utsalgspris på 1.749,95 NOK (inkl. moms). Det er forventet å være tilgjengelig for salg på tvers av Europa fra 12. juli 2024. For mer produktinformasjon se, https://www.instax.no/kameraer/wide-400/

Hovedfunksjoner for instax WIDE 400™:
(1) Analogt instantkamera kompatibelt med WIDE-formats film
Dette enkelt utformede analoge instantkameraet er kompatibelt med instax™ WIDE-format film. Med automatisk eksponering og blitskontroll, skal du bare vri på linsen for å skru det på, holde kameraet og trykke på utløserknappen. Etter å ha vridd på linsen for å skru på kamerat, vri den lenger i den samme retning for å skifte til Landskapsmodus som lar deg fange flott natur i det fjerne, fra en avstand på mer enn 3m. Ytterliggere, ved å montere på den inkluderte close-up linsen kan du fange bilder helt inntil 40cm avstand for makrofotografering.

(2) Utstyrt med en selvutløser som betjenes av en enkel spak – for den analoge følelsen
En selvutløser som betjenes i form av en spak er plassert på framsiden av kameraet. Når spaken vris, lyser LED-lysene opp i en rekkefølge, og selvutløseren kan stilles inn for opptil 10 sekunder. Nedtellingen starter ved å trykke på utløserknappen, og LED-lysene slukker en etter en hvert andre sekund. Lyden fra timeren og betjeningen av spaken gjør det enkelt å ta gruppebilder.

(3) Inkluderer nyttig tilbehør for fotografering med selvutløser
Ved å ta I bruk det inkluderte tilbehøret for å justere kameravinkelen kan man velge mellom to høydemuligheter for den optimale vinkel, uten behovet for en tripod.

instax mini LiPlay™ instantkameraene vil være tilgjengelige til en veiledende utsalgspris på 1.899,95 NOK (inkl. moms). De er forventet å være tilgjengelige for salg den 19. juli 2024. For mer produktinformasjon, se https://www.instax.no/kameraer/mini-liplay/

Om instax™
instax™ brandet ble lansert tilbake i 1998, og feiret sitt 25-årsjubileum i 2023. instax™, som startet i Japan, har vokst til å bli et globalt brand som nå operer i mer enn 100 land rundt hele verden, inkludert Europa, Amerika, Kina, og Sørøst Asia. Ikke bare kan du printe de viktige øyeblikkene i det de skjer, men du kan også bruke instax™ som et nytt kommunikasjonsverktøy, i tillegg til et uttrykksverktøy for å formidle dine følelser og kreativitet. I tillegg til analoge instantkameraer har vi utvidet vår produktlinje med hybridkameraer som lar deg fotografere via skjermen på baksiden av kameraet, og utvelge og printe dine favorittbilder. Samt mobilprintere som enkelt lar deg printe bilder direkte fra kamerarullen på din mobil. Vi promoterer også aktivt samarbeider på tvers av et bredt spekter av ulike felter rundt om i verden som mote, musikk, sport, og spill. På sportsområdet er vi medsponsor av FUJIFILM INSTAX Undisputed Masters, en internasjonal breaking konkurranse som fremmer verdien av instax™.

Om Fujifilm Europe
Fujifilm driver over 50 konsernselskaper og filialer i Europa, og sysselsetter mer enn 6000 mennesker ansatt i forskning og utvikling, produksjon, salg og service, med FUJIFILM Europe GmbH i Ratingen, Tyskland som det strategiske hovedkvarteret for regionen. Over hele Europa betjener Fujifilm en rekke bransjer inkludert medisinsk teknologi, biofarmasøytiske produkter, elektroniske materialer, industriprodukter, kjemikalier, grafiske systemer, optiske enheter, datalagring, og alle aspekter ved fotografering. I løpet av de siste 20 årene har selskapet satset mer intensivt på helsetjenester – fra diagnose, til forebygging og behandling. I dag leverer Fujifilm i Europa hele spekteret av pasientbehandling, i tillegg til forskning, utvikling, og produksjon innen avanserte terapier, genterapier, og vaksiner, i tillegg til å levere cellekulturmedier og løsninger for regenerativ medisin.

For mer informasjon: fujifilm.com

Kontaktinformasjon: