Fujifilm Europa introduserer den nye instax mini Link 2 Smartphone Printer

Fujifilm Europa introduserer den nye instax mini Link 2 Smartphone Printer

Nye, interaktive produktfunksjoner designet for å inspirere kreativitet

Ratingen, Tyskland, 15. Juni 2022 – Fujifilm Europa, Photo Image Division, annonserte I dag den europeiske lanseringen av deres FUJIFILM instax mini Link 2 Smartphone Printer, tilgjengelig fra 22. Juni 2022. Instax mini Link 2 har en rekke nye, unike funksjoner designet for å fremme kreativitet. Inkludert er redigerbare rammer, og forskjellige fargemoduser som bidrar til å fremheve stemningen ved bildet.

instaxAiR™ er en spennende ny funksjon ved instax mini Link 2 som tar interaktivitet og personliggjøring til et helt nytt nivå ved å la printeren være et verktøy for å tegne «i luften», og bruke effektene direkte på utskriften.

instax mini Link 2 oppfordrer bildeskaperne til å uttrykke seg kreativt gjennom sine utskrifter,” sa Sain Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe. “Med svært innovative, morsomme, og interaktive funksjoner som instaxAiR, etablerer vi nye måter å inspirere instax-brukere når de skaper bildene sine.”

Nøkkelfunksjonene til instax mini Link 2 inkluderer:

instaxAiR:
instaxAiR lar brukerne legge til grafikk på sine prints, via den gratis, nedlastbare instax mini Link App1, inkludert bobler, kronblader, neon, spraymaling eller et glitterutseende ved ganske enkelt å holde instax mini Link 2 i hånda, og trykke på funksjonsknappen på toppen mens brukeren begynner å tegne i luften ved å sikte med LED-lyset på siden av printeren. Det som tegnes i luften vil vises på forhåndsvisningen i appen, og når brukeren er fornøyd med utseendet vil grafikken vises på selve utskriften. Brukeren av instaxAiR funksjonen kan til og med oppta en video av tegningen, og dele øyeblikket som en utskriftsbar QR-kode som vises på utskriften. QR-koden kan skannes for å se videoen, lastes ned, eller deles på sosiale medier.

Lett, bærbar og rask
Kompakt, lett og omsluttet med en stripete tekstur, instax mini Link 2 overfører en utskrift på cirka 15 sekunder, støtter kontinuerlig utskrift, og er i stand til å skrive ut omkring 100 instax mini prints per lading, sømløst via Bluetooth2.

Mulighet for å tilpasse dine instax mini prints med bildemoduser, designrammer, klistremerker og mer

instax mini Link 2 appen inneholder en rekke rammer i forskjellig design som kan legges til på bildene for et enestående instax instant print. Brukerne kan velge mellom to forskjellige fargemoduser på bildene – instax-Rich Mode for dypere, sterkere farger, og instax-Natural Mode for et mer originalt utseende. Smartphone bilder kan også bli forbedret med kunstneriske filtre, eller ved å justere lysstyrke, kontrast og metning i bildet. Brukerne kan også kombinere opptil åtte bilder til én enkelt instax-utskriftskollasje via appen.

I tillegg til å være kompatibel med smarttelefon, er instax mini Link 2 også kompatibel med det speilløse digitalkameraet FUJIFILM X-S10, slik at fotografer kan sende bildene sine direkte fra kameraet til printeren.

instax mini Link 2 kommer i de tre fargene Soft Pink, Clay White og Space Blue, og vil være tilgjengelig for kjøp 22. juni 2022 over hele Europa, til produsentens veiledende utsalgspris på 1.299 NOK.

Ny filmvariant introduseres

Med lanseringen av instax mini Link 2 kommer den nye instax mini Spray Art Instant Film, med et fargerikt design i regnbuespray, som reflekterer lys. Den komplementerer instaxAiR funksjonen helt perfekt, men er også morsom på egenhånd og får ethvert bilde til å poppe med de ekstra fargene. Denne filmvarianten vil være tilgjengelig for kjøp 22. juni 2022 over hele Europa, til produsentens anbefalte utsalgspris på 109.95 NOK.
For mer informasjon om instax mini Link 2, klikk her.

1: Gratis app kompatibel med Android mobiler og iPhone. Kan lastes ned fra Google Play på Android mobiler, og App Store for iPhones. Android og Google Play er varemerket eller registrerte varemerker for Google Inc. iPhone og App Store er varemerker for Apple Inc.
2: Bluetooth® arbeidsmerke og logo er registrerte varemerker for Bluetooth SIG, Inc., brukt under lisens.

instax mini Link 2 spesifikasjoner:

Opptaksmetode

3-fargers eksponering med OLED

Film som brukes

FUJIFILM instax mini Instant Film (selges separat)

Bildestørrelse

62 mm × 46 mm

Antall eksponeringspiksler

800 × 600 dots

Eksponeringsoppløsning

12.5 dots/mm
(318 dpi, 80 μm dot pitch)

Eksponeringsgradering

RGB-gradering på 256 farger

Grensesnitt

Bluetooth Ver. 4.2 (BLE)

Printbart bildeformat

JPEG, PNG, HEIF, DNG

Utskriftstid

Bildeopptak – bildeutgang (matet ut):
Omtrent 15 sek.

Mulig antall utskrevne bilder

Omtrent 100 (fra full lading; antall utskrifter avhenger av bruksforholdene)

Strømforsyning

Oppladbart litiumionbatteri (intern type: ikke avtakbart)

Ladetid

Omtrent 80 til 120 minutter (avhengig av miljøtemperaturen på tidspunkt for lading)

Strømforbruk

Omtrent 3 W

Driftsmiljø

Temperatur: +5 ºC to +40 ºC
Fuktighet: 20% to 80% (ingen kondens)

Hovedenhetsdimensjoner

91.9 mm × 36.4 mm × 124.8 mm (unntatt utstikkende deler)

Hovedenhetsvekt

Omtrent 210g (unntatt filmpakke)

Medfølgende tilbehør

Mikro USB-kabel (BOD700-200, lengde: 30 cm)

* De ovenstående spesifikasjoner kan endres for ytelsesforbedring.

Kontaktinformasjon:
Cecilie Rørth
instax Brand Manager, Photo Imaging
FUJIFILM Nordic Danmark
Mail: cecilie.rorth@fujifilm.com
Mobil: (+45) 25 07 17 31
Telefon: (+45) 45 65 57 02

FUJIFILM og instax er varemerker for FUJIFILM Corporation og dets tilknyttede selskaper. © 2022 FUJIFILM. Alle rettigheter forbeholdt. Alle produkter og selskapsnavn nevnt her kan være varemerker for deres registrerte eiere.

Om instax
I over 20 år har instax, instantkamera-brandet fra FUJIFILM Corporation, laget kameraer som umiddelbart produserer ekte filmbilder i enten mini, SQUARE eller WIDE format. instax har forandret hvordan mennesker over hele verden fanger øyeblikk siden lanseringen i 1998; resulterende i at merkevaren har blitt verdensledende innen instant fotografering. Flaggskipsproduktene inkluderer mini 11, mini 40, mini LiPlay, mini Evo, SQUARE SQ1, SQ20, WIDE 300 & Link WIDE printer, blant andre. For mer informasjon, se www.instax.no

Om FUJIFILM Europa
Fujifilm driver over 50 konsernselskaper og filialer i Europa, og sysselsetter mer enn 6000 personer innenfor forskning og utvikling, produksjon, salg og service, med FUJIFILM Europe GmbH, i Ratingen, Tyskland, som det strategiske hovedkvarteret for regionen. Over hele Europa betjener Fujifilm-enheter en rekke bransjer, inkludert medisinsk teknologi, biofarmasøytiske produkter, elektroniske materialer, industriprodukter, kjemikalier, grafiske systemer, optiske enheter, datalagring og alle aspekter ved fotografering. I løpet av de siste 20 årene har selskapet satser mer intensivt på helsetjenester - fra diagnose, til forebygging og behandling. I dag tilbyr Fujifilm i Europa hele spekteret av pasientbehandling, i tillegg til forskning, utvikling og produksjon innen avanserte terapier, genterapier og vaksiner, samt leverer cellekulturmedier og løsninger for regenerativ medisin. For mer informasjon, besøk oss på www.fujifilm.com.

Om FUJIFILM Holdings Corporation
FUJIFILM Holdings Corporation, lokalisert i Tokyo, Japan, bringer banebrytende løsninger til et bredt spekter av globale industrier ved å utnytte dybden av kunnskap og grunnleggende teknologier, utviklet i sin nådeløse jakt på innovasjon. Deres proprietære kjerneteknologier bidrar til de ulike feltene, inkludert helsetjenester, grafiske systemer, svært funksjonelle materialer, optiske enheter, digital bildebehandling, og dokumentprodukter. Disse produktene og tjenestene er basert på den omfattende porteføljen av kjemiske, mekaniske, optiske, elektroniske og bildebehandlings teknologier. For regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2022, hadde selskapet globale inntekter på 19,28 milliarder euro, til en valutakurs på 131 yen til euro. Fujifilm er forpliktet til ansvarlig miljøforvaltning, og godt samfunnsborgerskap. For mer informasjon, besøk oss på www.holdings.fujifilm.com.